HUURPRIJS AANPASSEN HANDELSHUURCONTRACT

caroluss
Topic Starter

HUURPRIJS AANPASSEN HANDELSHUURCONTRACT

#1 , 13 okt 2012 18:07

Hallo, ik verhuur een handelspand eigenlijk onder de waarde en zou nu een huurprijsverhoging willen doen, kan ik dit juridisch gezien ? betreft geregistreerd handelshuurkontrakt van 01/01/2011. Ik dacht ergens te lezen dat dit mogelijk is na 3 jaar ? Als iemand hier meer info over weet ? alvast dank u.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 okt 2012 18:57

http://www.handelshuur.be/index.php?opt ... &Itemid=59" onclick="window.open(this.href);return false;

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 okt 2012 19:42

Art.6. Bij het verstrijken van elke driejarige periode hebben partijen het recht aan de vrederechter herziening van de huurprijs te vragen, mits zij bewijzen dat de normale huurwaarde van het gehuurde goed ten gevolge van nieuwe omstandigheden ten minste 15 t.h. hoger of lager is dan de huurprijs die in de huurovereenkomst is bepaald of bij de laatste herziening is vastgesteld.De rechter doet uitspraak naar billijkheid, zonder te letten op het gunstig of ongunstig rendement dat uitsluitend aan de huurder is toe te schrijven.
De vordering kan slechts worden ingesteld gedurende de laatste drie maanden van de lopende driejarige periode. De herziene huurprijs zal gelden te rekenen van de eerste dag van de volgende driejarige periode, maar de vroegere huurprijs kan voorlopig worden gevorderd tot op de dag der eindbeslissing.

Het initieel onder de markwaarde verhuren geeft geen recht op een huuraanpassing gezien er gezien er geen nieuwe omstandigheden zijn. :(

Reclame

Terug naar “Huren”