Goede middag
Ik heb enkele weken terug mijn C4 ontvangen en er was me de maandag gemeld dat ik mijn ontslag kreeg en mijn opzegdagen niet moest werken .
Dus enkele dagen later +/- 28.08.2012 kreeg ik mijn C4 gewoon per post (geen aangetekende brief betreffende mijn ontslag ontvangen) en maar 4 dagen ontslag vergoeding .
Ik werk(te bij "INVISAN" zuster bedrijf van Jan De Nul te aalst . Op 13.07.2012 gestart aals baantechnicus en reeds op 31.07.2012 een werk ongeval ( bij het openen van een zeer zwaar riool deksel +/- 140kg {containerhaven te Gent} een spierscheur scheurend geluid en hevige pijn aan de onderarm/elboog ) dit direct gemeld aan mijn overste en enkele uren later de personeelsdienst gebeld om me de nodige doc. door te mailen om 's avonds naar de dr. te gaan , Ik vroeg om te mogen blijven werken aan mijn huisdokter omdat ik nog maar pas in dit bedrijf werkte , de dr. schreef mij voor 14 dagen aangepast werk voor .
Het viel me enkele dagen later op dat mijn biceps boven aan mijn onderarm meer bolstond dan normaal . Toch maar voort gewerk zo goed het kon maar met soms pijn bij het gebruik van mijn rechter arm. Het waren lange dagen werken en ik dacht dat "de spierscheur" wel zou genezen met de tijd.
Op +/- 25.08.2012 kreeg ik van mijn overste te horen dat ze me zouden ontslaan en werd me gevraagd om mijn wagen ,pc, GSM, enz de maandag binnen te brengen ,heb ik gedaan en heb de maandag binnen in het atelier gewerkt ,'s avonds heeft een collega mij naar huis gebracht !
Omdat de bobbel boven aan mijn biceps niet verminderde heb ik even "gegoogled" en ja , het is geen spier scheur maar een afgescheurde biceps aan de onderarm aanhechting , heb ik ook laten vast stellen door mijn huisarts die de nodige doc. heeft opgemaakt voor de verzekering en werkgever .
Nu zit ik dus zonder werk , en met een rechter arm die +/-1/2 van zijn kracht heeft (niet zo makkelijk om nu te gaan solliciteren met mijn bicep en mogellijks operatie in de toekomst)
Dit is het zo wat !
Dus ,ik krijg mijn ontslag zonder aangetekende brief !? en maar vierdagen uitbetaald .
Terwijl ik nog niet ben terug goedgekeurd na mijn arbeidsongeval !? (Het ziekten briefje sprak van 31.07.2012 - 14 dagen aangepast werk ~~~Dat nam ik (noodgedwongen) wel , alleen een pomp van +/-70 kg in een transporter laden is nou niet bepaald licht en aangepast werk (dus mee op de vrachtwagen met de vrachtwagen kraan) , of alleen die zware +/- 140kg (staat er op vermeld) weg tillen om de pompen in deze putten na te zien / of debiet meters te noteren
Nu heb ik geen inkomen (ik ben niet uitkerings gerechtigd ---voordien zelfstandig !!!)
MVG
de Jean