verkiezingsborden aan je huis

stalone150
Topic Starter

verkiezingsborden aan je huis

#1 , 17 sep 2012 19:51

Hallo,

We hebben een huurhuis vlak bij ons en vandaag kreeg ik te zien dat er op de muur verkiezingsborden waren geboord. Deze verkiezingsborden zijn zeker 2 meter hoog en de lelijke mensen op mijn muur staat mij niet aan. Mag er zomaar verkiezingsborden geboord worden in je muur.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 17 sep 2012 21:31

een huurhuis vlak bij ons, bedoel je een huurhuis waar je eigenaar van bent? Staat er iets in de huurovereenkomst over het boren van gaten (als dat al houdbaar zou zijn)?

roharro

#3 , 17 sep 2012 21:35

Als dat uw muur is mag dat niet zonder uw instemming.
Als het uw muur niet is dan mag dat met instemming van de eigenaar van die muur.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

stalone150
Topic Starter

#4 , 17 sep 2012 22:45

Het huurhuis is onze eigendom. Zou de huurder achter onze rug een vergoeding gekregen hebben?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 17 sep 2012 23:21

Welke firma heeft dat geplaatst moet vermeld staan.
Normaal valt zoiets niet onder een huurcontract.
Trouwens in de meeste steden zal u daar een vergunning voor moeten hebben.
Kan indien boete een serieus bedrag zijn en dat komt naar de EIGENAAR van de woning.

JPV

#6 , 18 sep 2012 08:16

Tenzij het natuurlijk gewoon een kandidaat is die zelf voor de verkiezingen vroeg aan de huurder of hij een affiche mag hangen. Zo doen enkele collega-kandidaten van mij dit bvb :). Het zou me verbazen indien een verhuurder dit kan verbieden, tenzij hij op voorhand het boren in de muren buiten niet toegelaten heeft.

roharro

#7 , 18 sep 2012 13:48

Boren in buitenmuren door huurder en wijzigen van uitzicht vereist voorafgaande toelating verhuurder.
Voor ophangen van affiches aan ramen is geen toelating vereist, maar verhuurder kan wel verbieden indien het in een appartementsgebouw is waar het intern reglement dat verbiedt.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Moraelin

#8 , 18 sep 2012 17:09

Ik vind zowiezo dat je als huurder dit gewoon niet doet...en al zeker niet zonder overleg met de verhuurder. Ik zou er als verhuurder zeker niet mee opgezet zijn.

Franciscus

#9 , 18 sep 2012 17:56

In Antwerpen kan dat een kostelijke grap worden want borden met reclame op worden per jaar en per m2 verrekend ...
http://www.antwerpen.be/eCache/ABE/80/2 ... zODk3.html" onclick="window.open(this.href);return false;

wanton

#10 , 18 sep 2012 18:30

In Antwerpen kan dat een kostelijke grap worden want borden met reclame op worden per jaar en per m2 verrekend ...
http://www.antwerpen.be/eCache/ABE/80/2 ... zODk3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Franciscus , dat geloof je in dit geval toch zelf niet?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Franciscus

#11 , 18 sep 2012 18:58

Reclame: elke vorm van publiciteit of van een evenement...
voorafgaande vergunning....
Ik lees maar wat er staat.
In is een verkiezing en de borden geen vorm van publiciteit?
Waarom mag er dan ENKEL op bestaande borden geplakt worden en op de borden die er door de gemeente zelf geplaatst worden.

Groot probleem is als het idd reclameborden zijn die er geplaatst zijn.
Ambtenaren rijden rond zien een bord dat niet geregistreerd is en de eigenaar van het gebouw krijgt de rekening.

Mariette

#12 , 18 sep 2012 19:04

Ik heb gedurende de pre-campagne en nu een bord in mijn tuin staan (eigendom).
Dit is geen bord door de gemeente geplaatst, ik ontvang daar niks voor (is vrijwillige medewerking).

Me dunkt valt dit evenmin onder "reclameborden"

Terug naar “Administratief recht”