bestelling via internet - laattijdige levering

Swatje
Topic Starter
Berichten: 265
Locatie: In de kempen

bestelling via internet - laattijdige levering

#1 , 06 sep 2012 11:56

Goede middag beste mensen,
ik heb geprobeerd in het doolhof (niet verkeerd bedoeld) hier op de site wat info te vinden,
maar ik geraak niet verder.
Het zit hem namelijk zo :
ik heb een bestelling gedaan via xxx belgie en "betaald"
de levering zou gebeuren ongeveer 10 werkdagen vanaf 14 augustus 2012.
ik tel de 14e en 15e aug niet mee dus ben ik heden aan 16 werkdagen.
Ik heb reeds enkele mails gemaakt aan xxx om mijn ongenoegen te uiten,
die ongeveer 10 werkdagen is bij mij uiterlijk 12 werkdagen (ik heb meer dan
35 jaar in het internationaal transport gewerkt (ook als dispatcher), wij hadden niet te zeggen
levering "ongeveer", maar wel levering "dan"
kan ik deze zending nu nog annuleren ?? ik wil de levering NERGENS anders zien toekomen.
en wat, ik ga nog in verlof, dus niemand om iets te ontvangen en eventueel de 7-dagen regeling om
terug te zenden te respecteren?
Wie kan met aub helpen met raad en/of tips
veel dank en groeten
Laatst gewijzigd door Swatje op 09 sep 2012 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
daboytommy
Berichten: 49

#2 , 08 sep 2012 13:43

kopen op afstand geniet 7 dagen verzakingsrecht, en zelfs 14 dagen indien via internet, dus ja, u kan de verkoop annuleren

Swatje
Topic Starter
Berichten: 265
Locatie: In de kempen

#3 , 09 sep 2012 08:55

bedank, hoe moet ik dat doen ?
is dat geldig per mail of ???
mijn dank en groeten

Reclame

Swatje
Topic Starter
Berichten: 265
Locatie: In de kempen

#4 , 09 sep 2012 10:51

Goede morgen,
nog een vraagje, moet ik wachten op de levering om die termijn te handhaven ???.
of kan ik nu al annuleren ?
ik ga eerstdaags enkele weken naar het buitenland, als ze ondertussen leveren ???
dank en groeten

mapleleiah
Berichten: 1047
Locatie: Izegem

#5 , 09 sep 2012 16:36

Een weekje later lijkt me nog niet direct een reden om serieus te klagen.

Wel is het zo dat dit soort praktijken bij die site (beter de naam schrappen uit uw bericht!) schering en inslag zijn. Ik heb er zelf ook al problemen mee gehad.

Ik wil u alvast verwittigen dat u vermoedelijk MAANDEN gaat moeten wachten op uw geld. In een gelijkaardig geval moest ik in totaal 3 maanden wachten.

Ik zou alvast nu bellen EN mailen. Indien het geld dan niet binnen de 2 weken terugkeert, bel en mail dan nog éénmaal en vermeld dat u een klacht gaat indien bij FOD Economie. Maak uzelf ook lid van hun Facebook pagina en uit daar uw ongenoegen. Vermoedelijk zal dan plots terugbetaling wel vlotter gaan. Dien daarna alsnog klacht in bij FOD Economie. Ik heb dat ook gedaan. Als genoeg mensen klacht indienen, zal men misschien die site halt toeroepen.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Swatje
Topic Starter
Berichten: 265
Locatie: In de kempen

#6 , 14 sep 2012 20:28

Beste mensen bedankt
ik heb gemaild naar xxxx in Nederland met alle naar xxxx Belgie verstuurde mails,
binnen de 24 uur had ik mijn pakje vanuit de depot in NL
bedankt voor de raad/tips
groetjes

Terug naar “E-commerce”