Hallo
Wij hebben vorige week een bod gedaan op een woning. Na wat opzoekwerk blijkt nu dat de eigenaar en makelaar gelogen hebben over de bestemming van de omgeving van de woning, momenteel agrarisch gebied, maar binnenkort industriegebied. Beide beweerden dat ze nog maar van vorige week op de hoogte waren van de mogelijke komst van een elektriciteitscentrale op dat nieuwe industriegebied en dat die komst allesbehalve zeker was. Bovendien zou die aan de andere kant van het kanaal komen te liggen. Aangezien wij gerustgesteld waren en het huis ideaal was, hebben wij een bod gedaan. Nu blijkt dat er al meer dan een half jaar sprake is van de bouw van een elektriciteitscentrale, dat de bouw ervan heel waarschijnlijk is en dat die op slechts 300 meter van de woning zou liggen, dus niet aan de andere kant van het kanaal.
Nu vroeg ik mij af of ik het bod kan annuleren vanwege deze foutieve informatieverstrekking? Kan ik een beroep doen op onderstaand artikel?
Art. 53. De vastgoedmakelaar-bemiddelaar mag in zijn reclame en advertenties geen personen misleiden met betrekking tot de beschikbaarheid en de essenti?le kenmerken van de goederen die hij aanbiedt.
Alvast bedankt voor de hulp!