Ophalen en brengen van de kinderen

lilooke
Topic Starter

Ophalen en brengen van de kinderen

#1 , 29 apr 2007 18:59

Geachte,

Bij onze echtscheiding werd uitgesproken dat ik de kinderen ophaal en eveneens terugbreng naar de moeder op het einde van hun bezoek.

Dit elke week: de ene week haal ik ze om 15u af op school en dien ik ze om 1+u 's avonds terug te brengen, de andere week de vrijdag om 19u en terug de zondag om 19u.

Ik was daarmee akkoord daar ik toen tijdensde uitspraak op 7 km van mijn ex woonde, nu ben ik zo'n 53 km verder woonachtig, en die situatie is voor mij niet meer haalbaar, valt daar iets in te regelen?

P.S. mijn ex is voor geen rede vatbaar, alles moet via gerecht en advocaten!?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 29 apr 2007 22:58

Uw ex staat als ik het lees id wel in een erg sterke positie

Toch zal je best met je ex tot een nieuwe regeling dienen overeen te komen. Lukt het niet stap dan naar een bemiddelaar in familiale zaken en neem die kosten op U (hopelijk is je ex dan bereid om er naar toe te komen)

RR

twinning

#3 , 30 apr 2007 21:54

hoi,

bij ons staat in de overeenkomst vermeld dat er een kilometervergoeding moet betaald worden als wij meer dan 20 km uit mekaar wonen.

groetjes nancy

Reclame

peggytje

#4 , 17 aug 2007 15:18

ik woon 110km van mijn ex man en ben verplicht de kids telkens te brengen en te halen. Dit is zomaar 440 km elke 2 weken. Voor mij is dit een serieus zware last, aangezien ze er vrijdag om 18u moeten zijn, de rechtbank denkt dat ik kan vliegen over de files :( en ik krijg hier geen enkele vergoeding voor

citroentje

#5 , 18 aug 2007 17:04

hallo,

Jammer voor u maar als het al in u vonnis staat van u scheiding staat u ex recht in haar schoen,weet het mooie is het niet maar toch zal het zo zijn de rechtbank zal haar ook gelijk geven.
Me vriend zit ook in zo een geval,vroeger woonde hij 30 km van ze ex zij bracht de kinderen hij bracht ze terug.Zo staat het ook in het vonnis elk de helft,tot me vriend mij leerde kennen en hij besloot bij me in te trekken maar dat was wel zo een 200 km verder,dus hij naar haar met het nieuws de kinderen waren dan 14 en 12 dus ze konden met de trein komen en ze hadden een rechtstreekse verbinding en wij vonden het voor beide partijen een redelijke goede oplossing en betaalbaar elk een 50 euro om de 5 weken,stond trouwens in het vonnis dat we beide moesten zorgen dat de kinderen bij de ex gerakenten en terug,wat zei zij als antwoord ik kan er niets aan doen dat ge zo ver ga wonen ik betaal niets.Wij betaalde de eerste kaart en de tweede intussen tijd hadt ze naar de rechtbank gegaan,normaal kwamen ze van zaterdag tot zondagavond,maar omdat we wilde dat ze eens konden uitslapen vroegen wij of ze de vrijdagavond mochten komen tot de zondag,maar zij wilde daarvoor ook naar de rechtbank,dus wij een adv onder de arm konden we ook de onkosten van de trein op papier hebben,wel wat was de uitspraak,zij moet niets betalen voor de kosten maar wij moeten er wel volledig voor opdraaien,hun heen en terugreis,wel rechtvaardigheid is in onze belgieland ver te zoeken.

coucoudemalines

#6 , 20 aug 2007 13:29

Aan vraagsteller : Niemands levensloop is in beton gegoten...

U kan een verzoekschrift indienen bij de rechtbank en vragen om de bezoekregeling te herzien omwille van ingrijpend gewijzigde omstandigheden die u niet toelaten om de huidige bezoekregeling na te leven.

Het spreekt voor zich dat het in eenieders belang is dat zulke wijzigingen tot een minimum herleid worden.

cheerio

CCDM

roderidder
Contacteer: Website

#7 , 20 aug 2007 13:57

Over bezoekregeling spreken is ronduit fout !

Mogen de kinderen hier niet eens meer thuiskomen bij beide ouders coucoudemalines ?

zie
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 0476#20476

RR
Laatst gewijzigd door roderidder op 20 aug 2007 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.

webmaster
Beheerder

#8 , 20 aug 2007 14:39

Discussie werd opgeschoond: alle opmerkingen die geen rechtstreeks antwoord op de vraag inhouden of als kwetsend kunnen worden beschouwd werden verwijderd.

Situaties als die van vraagsteller kunnen bij sommigen hevige emoties oproepen, laten we ons daarom zoveel mogelijk beperken tot de juridische kern van de zaak.

Dank,

De webmaster

peggytje

#9 , 20 aug 2007 15:07

thnx webmaster sommige zijn hier wel persoonlijk vind ik terwijl het eigenlijk maar gaat over vraag en antwoord

Terug naar “Echtscheiding”