hypothecaire inschrijving op overbruggingskrediet?

niek67
Topic Starter

hypothecaire inschrijving op overbruggingskrediet?

#1 , 25 aug 2012 17:18

Ik ben van plan om een hypothecaire lening af te sluiten voor de aankoop van een huis, en ik zou ook een overbruggingskrediet nodig hebben in afwachting van de verkoop van mijn huis. Is het normaal dat de bank tweemaal een hypothecaire inschrijving vraagt, zowel voor de hoofdlening als voor de overbrugging? Zou neerkomen op tweemaal bijna 5000 €....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 25 aug 2012 19:45

Wanneer één hypotheek genomen wordt , dan kan die dienen voor al uw kredieten. Dus zowel het overbruggingskrediet als de hypothecaire lening zijn gedekt door de hypotheek , voor zover het totaal bedrag van de hypotheek niet is overschreden. Tweemaal een hypotheek is niet nodig in zo'n geval. Meestal is het overbruggingskrediet zelfs gedekt door een betalingsbelofte bij verkoop van de eerste woning. Vraag toch maar eens duidelijkere uitleg op de bank. En , indien dezelfde bank , waarom zijn ze niet tevreden met een hypotheekoverdracht op die tweede woning.
Of versta ik het verkeerd en koopt u een tweede woning?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

niek67
Topic Starter

#3 , 26 aug 2012 10:31

Dank voor je antwoord. Ik koop geen tweede huis hoor, het ene wordt verkocht en er komt een ander in de plaats. Ik begrijp ook niet waarom ze dat zo voorstelden, een andere bank had het daar niet over. Ik ga morgen nog eens goed navragen, want het lijkt me helemaal niet logisch.

Reclame

basejumper

#4 , 26 aug 2012 20:03

Gebeurt meestal door hypothecair mandaat op het te verkopen huis .
Niet door hypotheek. Kosten zijn dus eerder beperkt (600 €)
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”