een rechter wraken

maugham
Topic Starter

een rechter wraken

#1 , 16 aug 2007 16:29

ik zou een plaatsvervangend vrederechter willen wraken omdat hij duidelijk blijk heeft gegeven van partijdigheid. Voor een ander gedeelte van de zaak zou hij weer het dossier naar zich trekken, zei de griffier, nu zeker tijdens de verlofperiode als mevrouw de vrederechter er niet is. Ik moet dus noodgedwongen de zaak een maand uitstellen om die kerel te vermijden. Nu zou ik hem willen wraken en eisen dat mevrouw de vrederchter zelf de zaak verderzet (een nieuwe procedure die wordt gestart wel betreffende dezelfde huurders) (huurgeschil). Tot wie moet ik mij wenden? Tot de vrederechter zelf of tot de voorzitter van de rechtbank van eerste aanleg? Wie spreekt zich bij het vredergerecht uit over de wraking van een plaatsvervangend vrederchter? Dank bij voorbaat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 19 aug 2007 18:23

Volgens mijn eerste aanvoelen is het Hof van beroep dat uitspraken doet over wraking van magistraten. Omdat er een heethoofd zich bij sommige grote mediathieke zaken zich burgerlijke partij stelde en vervolgens de rechter wraakte heeft de wetgever een filter ingebouwd, die filter is een advocaat met 10 jaar Balie ervaring. Je mag proberen maar naar mijn aanvoelen zal die niet staan te springen om zo een procedure voor je te beginnen. Bovendien zijn dat soort van procedures ook niet erg goedkoop.

RR

maugham
Topic Starter

#3 , 21 aug 2007 13:01

Hartelijk bedankt.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”