Ex wil kids niet meer

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: Ex wil kids niet meer

#16 , 08 aug 2012 18:53

De strafprocedure dus de vaststellingen zijn gratis - politie en parket doen het werk.
U hebt mogelijk recht op een pro-deo advocaat.
U kan rechtsplegingsvergoeding bekomen en eventueel nog schadevergoedingen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sharky1
Topic Starter

#17 , 13 aug 2012 11:07

Voila, vanmorgen nog eens meer dan 50 km gereden naar het huis van mijn ex, om dan tot de vaststelling te komen dat hij weeral ne keer niet thuis is om naar zijn kinderen om te zien.
Daarna naar politie om melding te doen. Zo blijven we bezig hé!
enjoy life

lucgescheiden

#18 , 18 aug 2012 22:27

Het lijkt me inderdaad zeer belangrijk om te weten hoe de regeling omtrent de kinderen werd opgetekend in het vonnis.

Indien co-ouderschap met gelijke verblijfsregeling en met onbetaalde kosten, lijkt me dit gelijk aan gezinsverlating.
Wellicht een strafbaar feit.
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

Fleur01

#19 , 20 aug 2012 16:37

In dat geval hebben te betrokken leden gelijk betreft melden aan de politie, is een zeer belangrijk punt.
Ieder week dat hij niet komt opdagen maakt je hier een melding van en goed bewaren.

De rechtsplegingsvergoeding is iets... maar natuurlijk dekt het niet alle kosten.
Wat je wel krijgt is een duidelijk beeld naar de kinderen en als moeder en anderzijds ook naar de vader toe,
maw alles wordt gevonnist ... geen problemen achteraf of twistpunten.

Waarom vraag je niet het exclusief- ouderlijk gezag aan als je dan toch naar de jeugdrechtbank gaat voor herziening kosten versus
alimentatie dan zou ik de lijn doortrekken.
Nu heb je toestemming nodig van de vader om nog maar bij wijze van spreken te gaan wandelen in Breda, als je dit zou willen doen in de week dat hij normaal de kinderen heeft.
Ik zou duidelijkheid scheppen voor ieder, niet zo zeer naar jou toe maar vooral naar de kinderen.... ze moeten niet aan een touwtje hangen.
Als je ex een nieuw leven wenst zonder zijn kinderen (op dit moment), wel klaar geen probleem... de man is duidelijk en zorg ervoor dat je beschermd wordt tegen ????....
Zo kan jouw ex-man geen stommiteiten uithalen, bv. weten dat je weg bent met de kinderen en hij ineens met de politie voor jou
deur staat om te zeggen dat je de kinderen niet wilde meegeven en dat is strafbaar.
Zeker als hij weet dat je alimentatie wenst te vragen.
Persoonlijk zou ik ook niet over € beginnen tegen hem.
Vanaf 12j hebben de kinderen ook een vetorecht en mogen ze een mening geven, dan worden ze gehoord door de rechter.
De rechter zal zijn beslissing motiveren in het goedheid van de kinderen, maar als je bewijzen hebt speelt het een extra voordeel.

Succes !

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#20 , 20 aug 2012 16:50

Aangifte bij politie en de mogelijke strafrechtelijke vervolging is gratis.
De burgerlijke partijstelling evenzo.

Enkel voor de burgerlijke procedure zal u zeker een advocaat nodig hebben.
Mogelijk hebt u recht op een pro deo ( hangt van uw inkomen af)
U hebt recht op de rechtsplegingsvergoeding.

Als er een vonnis is dan MOETEN de kinderen de week bij hem zijn.
Dus zet ze daar af. Misschien cru maar zo is het .. zijn verantwoordelijkheid.

Terug naar “Echtscheiding”