@Vandebos: Je info omtrent dit onderzoek is juist. Echter ik vergelijk de huurprijzen in verhouding tot de betaalbaarheid van een gemiddelde burger. Hier zijn ook onderzoeken geweest en deze wijzen wel volledig in de richting van onbetaalbaarheid. Immo zal dit wel steeds ontkennen.
Toch stel je dat dit via een vrederechter een andere uitspraak zou kennen. Dit is ook heel terecht, omdat een vrederechter zijn "redelijkheid" houdt, niet de immo. Alleen spijtig dat dit steeds geld moet kosten terwijl er dan wel een "wetgevende redelijkheid" zou zijn aangetoond.
Vandaar dat Froezel ook best vandaag nog naar de huurdersbond gaat, dezen kunnen hem veel beter helpen.
Uiteindelijk moet de huurder hier toch ook nog 1 maand en 3 maanden betalen, of lees ik het verkeerd?
"Een dergelijke overeenkomst tekenen om deze een paar dagen te willen verbreken is geen foutje...": Sorry, dit vind ik wel een foutje. Dit was maar 1 a 2 dagen te laat, moest dit een week zijn ok.
Probleem is dat je in dit segment heel duidelijk een tussenpersoon hebt, de immo die hier rijkelijk van moet leven. Dit was vroeger veel minder en daardoor was alles betaalbaar. Immo heeft zich hier tussengeplant en dit heeft zijn duidelijke gevolgen naar betaalbaarheid. Idem voor gronden en woningen.
Ps: Ik zal je niet uitmaken voor idioot, zou ik heel laag vinden van mezelf.