#19 , 20 aug 2012 16:37
In dat geval hebben te betrokken leden gelijk betreft melden aan de politie, is een zeer belangrijk punt.
Ieder week dat hij niet komt opdagen maakt je hier een melding van en goed bewaren.
De rechtsplegingsvergoeding is iets... maar natuurlijk dekt het niet alle kosten.
Wat je wel krijgt is een duidelijk beeld naar de kinderen en als moeder en anderzijds ook naar de vader toe,
maw alles wordt gevonnist ... geen problemen achteraf of twistpunten.
Waarom vraag je niet het exclusief- ouderlijk gezag aan als je dan toch naar de jeugdrechtbank gaat voor herziening kosten versus
alimentatie dan zou ik de lijn doortrekken.
Nu heb je toestemming nodig van de vader om nog maar bij wijze van spreken te gaan wandelen in Breda, als je dit zou willen doen in de week dat hij normaal de kinderen heeft.
Ik zou duidelijkheid scheppen voor ieder, niet zo zeer naar jou toe maar vooral naar de kinderen.... ze moeten niet aan een touwtje hangen.
Als je ex een nieuw leven wenst zonder zijn kinderen (op dit moment), wel klaar geen probleem... de man is duidelijk en zorg ervoor dat je beschermd wordt tegen ????....
Zo kan jouw ex-man geen stommiteiten uithalen, bv. weten dat je weg bent met de kinderen en hij ineens met de politie voor jou
deur staat om te zeggen dat je de kinderen niet wilde meegeven en dat is strafbaar.
Zeker als hij weet dat je alimentatie wenst te vragen.
Persoonlijk zou ik ook niet over € beginnen tegen hem.
Vanaf 12j hebben de kinderen ook een vetorecht en mogen ze een mening geven, dan worden ze gehoord door de rechter.
De rechter zal zijn beslissing motiveren in het goedheid van de kinderen, maar als je bewijzen hebt speelt het een extra voordeel.
Succes !