Onderhuur en energie/gascontract afsluiten.

Mathijs
Topic Starter

Onderhuur en energie/gascontract afsluiten.

#1 , 09 aug 2007 18:15

Hoi,

Ik woon al enkele jaren in onderhuur, nu heb ik ooit een contract getekend mbt. energie- en gaslevering, om dit later te overleggen met mijn hoofdbewoner. Ik was zelf in de veronderstelling dat dit via mijn hoofdbewoner geregeld moest worden omdat het huidige energie- en gascontract op zijn naam staat. Uiteindelijk is dit blijven liggen en hebben we ook niets meer gehoord van dit contract, en namen we gewoon nog bij de oude leverancier energie af.

Nu, ruim een jaar en een verhuizing later, krijg ik ineens een aanmaning van deze energiemaatschappij. We hebben nooit daadwerkelijk een dienst afgenomen van deze maatschappij, dus ik denk niet dat ik verplicht ben om dit bedrag te betalen.

Hoe zit dit precies? Mogen onderhuurders dit soort contracten afsluiten en zo nee hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 11 aug 2007 11:08

?Art.1134.Alle overeenkomsten die wettig zijn aangegaan, strekken degenen die deze hebben aangegaan, tot wet.Zij kunnen niet herroepen worden dan met hun wederzijdse toestemming of op gronden door de wet erkend...?(Burgerlijk Wetboek).

Onderzoek vooraf zorgvuldig de TEKST van wat u terzake ondertekend hebt en vooral hoe u die overeenkomst kan be?indigen.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Huren”