Ik heb vandaag een boete gekregen van 408,62€! 2 boetes van mei en juni 2008. Ik reed toen elke dag met mijn abonnement (betaald door werkgever) van mijn woonplaats naar mijn werk. Ja, ik ben eens vergeten mijn abonnement mee te nemen. Ben dit toen gaan tonen en het was in orde. 1 keer had ik mijn abonnement nog niet verlengd, en heeft de conducteur dit opgeschreven. Toen ben ik ook gaan betalen in het loket.
Ik heb modena gecontacteerd en gevraagd of er reminders voor gestuurd waren. Er wonen een aantal mensen met mijn familienaam in mijn straat, maar ik heb nooit een reminder gezien! (en de anderen met mijn familienaam geven ALTIJD mijn post door). Toen heb ik modena gevraagd of het aangetekend verstuurd was, maar daar konden ze niet op antwoorden.
Er wordt inderdaad best veel afgeweken van het originele onderwerp hier. Maar is het nu wettelijk gezien 1 of 5 jaar?
Ik vind het een schande dat ik ineens 408€ moet betalen.
De brief zegt 62,..€ en 65,..€ (samen 8,62€) en dan 2x schadevergoeding van 200€. Ik wil met plezier 8€ betalen als dit alles zou oplossen, maar 400€ betalen voor zaken waar ik naar mijn mening niet in de fout ben?
De deurwaarder zei dat als ik een bewijs van betaling kon voorleggen op papier, ze dan iets konden doen, anders niet. Maar wie houdt er nu toch een ticketje van 4 jaar geleden bij...? ik niet

jammer genoeg! en dan nog, dat faxpapier is tegen nu al helemaal onleesbaar!
Heeft iemand nu al een meer gesloten antwoord op wat hieraan gedaan kan worden? Ik bel na het lange weekend de advocaat en het vredegerecht even op, maar alle info is welkom! ik maak me wel een beetje zorgen.