Kunnen jullie advies geven voor volgend probleem:
Ik schets even..
Ik koop een half jaar geleden een tv bij X (promotie merk Y).
Enkele maanden later tv stuk. Technicus in onderaanneming komt langs en tv valt niet meer te herstellen. Hij laat vervangtoestel achter vult op bon in dat we een nieuw toestel krijgen van merk Y.
merk Y heeft dit toestel niet meer en de opvolger is lange tijd niet meer voorradig...ze zeggen het af te handelen met X.
Het bedrijf van het vervangtoestel is ondertussen dit toestel komen ophalen ( dus geen tv meer).
Ik ga vandaag naar X en die moeten morgen weer eerst bellen naar merk Y om te horen hoeveel die willen crediteren. Zo
Wat zijn mijn rechten nu?
Kan ik een vervangtoestel eisen van X?
Welk bedrag krijg ik terug?catalogusprijs of promoprijs? of moet merk Y zorgen dat er desnoods een ander type tv beschikbaar is van dezelfde kwaliteit?
Moet X dit bedrag terugbetalen? Enzo ja moet dit in geld of mogen ze dat ook doen in waardebonnen zodat ik verplicht ben de nieuwe tv bij hun aan te kopen.
bedankt al voor mogelijke tips of adviezen!
[Namen verwijderd, lees regels forum:Vandebos]