Successie

Gast
Topic Starter

Successie

#1 , 20 jan 2006 21:32

Na procedures bij de rechtbank van 1ste aanleg en vervolgens in beroep werd de handgifte, waarvan ik begunstigde was, aanvaard. Ik had recht op de hoofdsom (bedrag van de schenking). Na het eerste vonnis, werd dit bedrag op een geblokkeerde derderekening gestort. Na een dading, voorgesteld door het hof van beroep, (nu 4 jaar geleden), werd een praktische regeling tussen beide partijen overeengekomen. Het probleem is nu dat mijn avocaat mij aan het lijntje blijft houden en het vertikt, na talloze beloften van zijnentwege, deze zaak af te sluiten. Wat kan ik verder ondernemen? Weet iemand raad? :?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 20 jan 2006 22:12

Art.1996.De lasthebber(=advocaat) is van de geldsommen...interest verschuldigd te rekenen van het tijdstip waarop hij van die sommen gebruik heeft gemaakt;en van het door hem verschuldigde saldo , te rekenen van de dag dat hij in gebreke gesteld is. ,Burgerlijk wetboek

Stuur een A.Z.

Gast
Topic Starter

#3 , 20 jan 2006 23:02

Bedankt voor uw reactie Lex. Ik heb hem reeds een aangetekende brief met ingebrekestelling gezonden. Hierop heeft hij opnieuw een voorschotje gestort en mij bevestigd dat hij een week later de zaak definitief zou afsluiten. Zeven maanden later blijkt ook deze belofte opnieuw loos te zijn geweest. Wat nu?

Reclame

Bjorn Ketels

#4 , 02 feb 2006 14:49

Contact opnemen met de stafhouder
[b]"[i]Cedant arma togae, concedat laurea linguae[/i]", Marcus Tullius CICERO, De Officiis 1, 22, 77.

"[i]Inter utrumque tene[/i]", Publius Ovidius NASO, Metamorphoses 2, 140.[/b]

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”