Dat zou je denken maar is niet altijd zo logisch. Wist je bv. dat een Japans bedrijf (Sony) ALLE rechten heeft op ALLE afbeeldingen van de Sixtijnse kapel ? Dit omdat indertijd de kapel zo vervuild was door kaarsrookafzetting en dit moest opgekuisd worden en dit ettelijke miljoenen kostte. Toen heeft dat bedrijf dit bekostigd onder voorwaarde dat zij het auteursrecht hebben op alle afbeeldingen uit de kapel, daarom mogen ook geen foto's worden genomen (alhoewel het toch hier en daar gebeurd). Dit is nog voor een paar jaar denk ik.
Dus kan ik me inbeelden dat zoiets ook met het Lam Gods zou kunnen.
Sony kan dat claimen, maar dat lijkt me hier weer zo'n voorbeeldje van recht op zijn Amerikaans (of op zijn Japans). Ik kan me amper voorstellen dat zoiets hier in België zou kunnen. (Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt)
Je moet me niet geloven op m'n woord, google he maar eens. Bv.
http://romanempiretours.com/sistine-chapel-facts/" onclick="window.open(this.href);return false;
fact 8.
Ik was dus wel verkeerd over het bedrijf, gaat blijkbaar over Fuji films.
En dat gaat niet gewoon over claimen, je zal geen enkel boekje/foto/poster kunnen kopen die niet hun rechten aan Fuji heeft betaald. En in principe mag je daar geen foto's trekken, als je er geweest bent dan ken je ze wel: no picture please...en eerlijk, de foto's die je daar zelf trekt trekken toch op niets, daarvoor is het te hoog en slecht belicht (net om te beschermen natuurlijk).