Ik stel mij de volgende vraag .
Bij de behandelende dokter moet je soms je siskaart fageven .
Bij de apotheker ook vaak .
In het ziekenhuis ook vaak .
Bij de tandarts ook vaak.
Nu is mijn vraag het volgende.
Mijn vriendin heeft kort op elkaar in haar naaste omgeving serieuse dingen meegemaakt , ze is hierdoor in een zware depressie terecht gekomen .
Ze is nu al meer dan een jaar op ziekte en nog steeds in behandelig bij psychiater , ze is dus sinds een 2 maanden op invaliditeit gezet door de mutualiteiten .
Moet wel zeggen dat er eindelijk wat beterschap in zicht is .
Ze schaamt zich ook wel steeds enorm voor haar toestand .
Nu was mijn vriendin verleden week naar de tandarts geweest ( de vriendin van een buurman hier in de buurt ) .
Er is toen gebruik gemaakt van haar siskaart .
Mijn vriendin stelt zich nu al dagen de vraag of haar tandarts aan de hand van de gegevens van die siskaart kan zien dat mijn vriendin zwaar ziek is en dus eigenlijk op invaliditeit is , want ze schaamt zich hier eigenlijk wel voor omdat mijn vriendin altijd een carrierevrouw geweest is .
Kan het dus dat je tandarts , of apotheker kan zien of je op ziekte bent , op invaliditeit en voor welke ziekte je in behandeling bent ??
Je apotheker zou dit natuurlijk kunnen afleiden aan de hand van de medicijnen , maar kan dan een tandarts bvb ook zien aan de hand van die kaart dat je op ziekte bent ??
Misschien kan ik haar dan wel wat geruster stellen want ze zeurt hier de hele dag over