co-ouderschap

josephke
Topic Starter

co-ouderschap

#1 , 22 jun 2012 18:47

Volgens onze raadsman mag bij co-ouderschap bij uitzondering ook de grootouders het kind bij de ex-partner ophalen, zijn er hier bemerkingen, uitzonderingen of opmerkingen bij of klopt dit niet?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bijtje

#2 , 22 jun 2012 20:38

Bedoelt u : "mogen de ouders van mijn ex mijn kind(eren) komen afhalen in de plaats van mijn ex als zij/hij dit toestemt ?
Dan is het antwoord : "ja"
In de praktijk gebeurt dit vaak.

eylis

#3 , 22 jun 2012 23:22

in feite mag zelfs gelijk wie het,kind,ophalen bij de andere ouer bijnVERBLIJFSco-ouderschap... Zogauw de ene ouder een vertrouwenspersoon aanduidt die dat nij zijn/haar awezigheid mag doen, de andere ouder daarvan vooraf verwittigt (en dan ook maar een getekend papiertje meegeeft in het geval van echtscheidingspuberende ex) dan is er GEEN enkele wettelijke grond om dat te weigeren...
Ik weet niet op welke wet je raadsman zich beroept als zouden alleen de grootouders dat bij uitzondering mogen....het zal mij benieuwen welke aap er nu uit de mouw gaat komen?

Reclame

josephke
Topic Starter

#4 , 23 jun 2012 10:44

Het probleem is dat de ex van mijn dochter weigert om met ons het kind mee te geven wat hij volgens haar raadsman wettelijk moet doen

josephke
Topic Starter

#5 , 24 jun 2012 10:38

Het is een zaak die reeds meerdere jaren aansleept, is nu bij de jeugdrechtbank en verplichte begeleiding, mijn dochter wordt door haar ex minimum eenmaal per maand bij het ophalen van haar kind mishandeld, verwondingen door dokter bij haar en haar moeder vastgesteld, blauwe plekken kneuzingen, verwondingen aan nekwervels. Uitspraak van rechter, jullie moeten maar overeenkomen of het kind wordt geplaatst staat zo op uitspraak waar namen van de advocaten verkeerd zijn en ten onrechte een advocaat van hem vermeld is waar hij in werkelijkheid er geen had alhoewel dit volgens de oproep verplicht was. Reeds 3x psychologisch onderzoek voor kind (5j) gevraagd en geweigerd, zelfde vraag door schooloverkoepeling niet opgenomen door opvolgster jeugdrechtbank ook andere verklaringen van haar kloppen niet met deze die de betrokken personen ons vertellen, waarvan ik er een reeds 50j ken (gebuur). Bij de mishandelingen weigerde telkens de dienst 101 te komen zelfs als de ex hen vooraf verwittigde dat hij haar zou mishandelen. Een journalist heeft eens zijn licht opgestoken en bevestigd dat het niet klopt.

eylis

#6 , 24 jun 2012 18:49

en als er nu eens twee verrouwenspersonen (familie, vrienden) je dochter vergezellen als ze hun kindje gaat ophalen? In dat geval mag de raadsman van de ex "wetelijk" vinden wat hij wil, in dat geval moet de ex het kindje wél meegeven én denkt hij twee keer na voordat hij z'n vuisten gebruikt.
Tips: niet antwoorden op provacatieve en beledigende opmerkingen. Vraag aan de beeleiders dat ze het gesprek registreren.
en als de kerel uithaalt, bel meteen de politie.
En als de ex het kindje niet meegeeft: meteen naar politie klacht neerleggen voor verhinderen/ niet-respecteren omgangsregeleing.

Ps: de slagen en verwondingen moeten mijns insziens niet aangekaart worden bij de jeugdrechter, maar aparte zaak opstarten bij de correctionele: want strafbare feiten.En in sé op zich zelf staand.
Of zit ik fout collega's?

josephke
Topic Starter

#7 , 24 jun 2012 20:03

Hij heeft het kind mee maar wel nadat hij zijn ex en haar moeder heeft afgeklopt, verwondingen vastgesteld door arts, kind verteld het aan de juf, 101 opgebeld, weigeren te komen reeds 3x "geen combi vrij". familie of vrienden tellen niet als getuige, parket weigerd te vervolgen, zouden ons burgelukkige partij moeten stellen dan mogelijks wel maar hij wordt gespnserd door zijn alleenstaande nonkel waar hij inwoont en die miljonair is. Mensen die hem kennen durven niet getuigen uit vrees van vergelding hij begint met hen ook een proces aan te doen met de zotste dingen, vrouwen te intimideren; mogelijks durven veel politiemensen hem niet oppakken daar hij daar in de nor zichzelf begint te verwonden en dan moeten ze een arts opbellen om hem plat te spuiten.

eylis

#8 , 25 jun 2012 08:52

het is niet de bedoeling dat die vertrouwenspersonen meegaan als getuige: maar als preventieve bescherming; als er genoeg mensen meegaan, zal de kerel waarschijnlijk niet meer durven agressief uithalen. als hij dat dàn nog doet: gesprek registreren. De persoon die de registratie doet moet daarom niet getuigen. De dochter kan deze opname zelf als bewijs inroepen.
Maar waarom starten jullie geen zaak voor de correctionele rechtbank met de PV's die al opgemaakt zijn?
enne wat voor processen (en op aanklacht van wàt??) heeft de kerel allemaal dan wel opgestart??
en dat de politie hhem niet durft op te pakken omdat hij zich in de nor verwondt...sorry maar ze zijn getraind op het opvangen van dit soort kerels.
Waar gaat het hier werkelijk over?

josephke
Topic Starter

#9 , 25 jun 2012 11:37

wij hebben meerder geregistreerde gesprekken zelf cambeelden met seksueel getinte handelingen niks word als bewijs aanvaard, hebben voicemail met doodsbedreigingen naar haar, haar kind, mij,mijn ex, niet aanvaard. op face book bedreiging van verkrachting en dergelijke aan adres van stiefzuster, politie weigert klacht te noteren; lees eens mijn andere posts is maar kleine greep maar is wraakroepend. geloof heb ik niet meer, in niets of niemand.

eylis

#10 , 25 jun 2012 15:24

weet iemand nog welke procedure je moet volgen als politie weigert PV op te maken?
Ik dacht dat ze dat verplicht waren als je een klacht had...

Lucke

#11 , 25 jun 2012 16:47

Politie kan altijd een melding maken... dit is niet gelijk aan een PV maar dit moeten ze ten alle tijden doen als je er achter vraagt.
Je krijgt dan een meldingsnummer mee van hun.
Indien een vonnis niet wordt nageleefd zijn ze tevens verplicht om er een PV van te maken.

josephke
Topic Starter

#12 , 25 jun 2012 17:20

lucke, is theorie, doen het bij ons niet in de meeste gevallen gaan we dan naar ander kantoor maar is uiteraard een drempel. haar adv raad zo wie zo aan naar dat ander kantoor te gaan daar er meerdere klachten over zijn. hij behoort nogthans tot het kantoor van de burgemeester die adv is. als je bij de burgemeester gaat om over de politie te gaan klagen krijg je het anwoord dat je maar naar zijn kantoor moet gaan dat het je dan geld kost, geloof het of niet mij om het even.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#13 , 25 jun 2012 19:00

Burgemeester heeft NIETS te zeggen over de gerechtelijke activiteiten van de politie.
Hij is enkel mogelijk voorzitter van de politieraad in ééngemeente zone's.
U gaat gewoon naar een andere zone en doe daar aangifte.
Indien u een brief schrijft naar het parket ( procureur des Konings) met vermelding van alles wat u hebt meegemaakt zal de procureur wel de gepaste maatregelen nemen.

Wel al een tijdje geleden:in kleine gemeenten was nog maar één officier van gerechtelijke politie (commissaris).
Bij vakantie had de burgemeester die bevoegdheid. Dus hij tekende alle PV tegen.
Hij liet dan ook een hele boel PV verdwijnen ...letterlijk stak er zijn stoof mee aan.
Enkele maanden later stonden er enkele leden van de gerechtelijke politie van de parketten met een mandaat bij hem.
Vriendelijk verzoek de nog steeds niet toegekomen PV's met nr ..... enz te overhandigen...
Mocht eventjes mee naar het parket..... resultaat veroordeelt en geen burgemeester meer...

U mag mij via PB altijd de gemeente laten weten

josephke
Topic Starter

#14 , 26 jun 2012 19:57

Graag wilde ik weten wat men hier denkt of het zinvol is als de ex weigert het kind mee te geven op de voorziene dag en uur om klacht neer te leggen.

Lucke

#15 , 27 jun 2012 11:05

ALTIJD pv opstellen in dat geval.... is je enige officiële bewijs voor een rechtbank!!

Terug naar “Echtscheiding”