Inzagerecht geregistreerde huurcontracten & adresgegevens

simonjo
Topic Starter

Inzagerecht geregistreerde huurcontracten & adresgegevens

#1 , 14 jun 2012 08:21

Hallo,

Ik ben op zoek naar een huurder die met de noorderzon is verdwenen, via via ben ik zijn nieuwe adres te weten gekomen.

Alvorens een deurwaarder te sturen om achterstallen te innen, wil ik zeker zijn dat betreffende personen daar wel degelijk wonen.

Hierbij dacht ik aan:

- inzage in geregistreerde huurcontracten, dus dat persoon x de woning/appt op adres y huurt
- op het gemeentehuis opvragen samenstelling van gezin voor betreffende adres y

Is dit mogelijk?... onder welke voorwaarden?... andere opties?

Mijn bedoeling is om niet te veel geld te spenderen aan deurwaarders of advocaten zonder resultaten voor mij.

mvg, Jo

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 14 jun 2012 09:38

Indien u bewijs van achterstal kan voorleggen, kan u bij de gemeente (elke gemeente, op elk moment) het adres opvragen. Daarnaast is het een deel van de opdracht van de deurwaarder om zelf het adres na te kijken.

simonjo
Topic Starter

#3 , 14 jun 2012 10:48

Dus met het vonnis van de vrederechter kan ik naar het gemeentehuis gaan en de nodige info opvragen !?

Reclame

Turaki

#4 , 14 jun 2012 10:54

Dus met het vonnis van de vrederechter kan ik naar het gemeentehuis gaan en de nodige info opvragen !?
Inderdaad.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 jun 2012 10:59

U kan natuurlijk ook eerst zelfs eens (laten) gaan kijken of men er wel woont.

Terug naar “Privacy-bescherming”