Ik werd ongeveer 1 1/2 jaar geleden ziek en daarna ontslagen omwille van die ziekte. Mijn inkomen ging drastisch omlaag.
van ca 2.800 euro netto + maaltijdcheques + bedrijfswagen naar nu een invaliditeitsuitkering van ongeveer 1.100 euro bruto.
mijn ex ging naar 2.500 euro netto + kindergeld voor 3 kinderen
Ik betaalde tot hiertoe 195 euro per kind (582 euro voor de drie) en in eerste aanleg besliste de rechtbank dat dit zo kon blijven ! In beroep verminderde de rechtbank dit bedrag tot 130 euro per kind, oftwel 390 euro.
In tussentijd werd ik nogmaals vader van een kind (nu 7 maand) en moeder en ik gingen uitéén. Ik woon nu (betalend en met huurcontract) in bij mijn bejaarde moeder (pensioen minder dan 900 euro per maand), doch dit telt niet voor de rechter vind hij.
Bovendien moet ik de kinderen gedurende 90 dagen per jaar (toch ook 3 maand) opvangen.
Is zulk een bedrag normaal ? van 1.100 euro 390 euro + 130 euro moeten betalen ? Rest mij een kleine 600 euro om van te leven. Wonen moet ik niet vind de rechter, maar dat ik de kinderen niet kan opvangen wordt mij wel verweten. Mijn ex haar woonkostbewijzen (twee onduidelijke uittreksels zonder akten) van hypotheekleningen worden wel aanvaard.
Mijn vraag is : Wie met een bruto inkomen van 1.100 euro per maand moet daarvan nog 520 euro per maand aan alimentatie aan een moeder die meer dan 2.500 euro NETTO verdient.
Wat is het gemiddelde aan alimentatie van mensen die ongeveer dezelfde inkomsten hebben als ik ?