Achterstallige betaling!!

wesbernaerts
Topic Starter

Achterstallige betaling!!

#1 , 12 jun 2012 16:42

Mijn vriendin heeft een abonnement bij health city. Toen wij het een aantal maanden geleden financieel moeilijk krijgen werd het moeilijk om dit lidgeld te betalen met het gevolg dat ze een achterstand van 4 maanden heeft. En nu mag ze maar terug binnen wanneer de achterstand betaald is. We zijn er pas bovenop dus het is duidelijk dat ze de eerstkomende maanden nog niet in staat gaat zijn om deze achterstand ineens te betalen. Dus komen er nog een paar maanden bij waarvoor betaald zal moeten worden terwijl ze niet eens mag gaan sporten. Ik kan er niet bij dat dit zomaar kan. Je moet toch niet betalen voor diensten die niet geleverd worden. Ik snap dat een achterstand moet betaald worden. Maar als het sporten de dienst is die deze club levert dan is het toch niet normaal dat ze deze dienst volledig aanrekenen terwijl die niet ontvangen werd. Ik hoop dat iemand mij hierop een antwoord kan geven.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 12 jun 2012 16:45

u hebt een contract aangegaan, of u nu gebruikmaakt van hun diensten of niet, u zal hiervoor moeten betalen

Maar toegang weigeren zolang u niet betaald hebt, ik weet niet of dat zomaar mag (wat zeggen de algemene voorwaarden?)
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

VDG2

#3 , 12 jun 2012 16:54

Uit de algemene voorwaarden:
4.5. Indien HealthCity dient over te gaan tot incasso van haar vordering op het lid, is het lid tevens alle buitengerechtelijke incassokosten en de wettelijke rente verschuldigd. Wanneer HealthCity over is gegaan tot incasso van haar vordering kan het lid de club niet gebruiken tot het moment dat alle, door HealthCity in rekening gebrachte kosten, betaald zijn.

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”