spijkers op oprit

BartC
Topic Starter

spijkers op oprit

#1 , 07 jun 2012 16:54

Iemand gooit systematisch grote, roestige spijkers op mijn oprit. Nooit in grote hoeveelheden, telkens slechts een paar spijkers per keer. Het is een lange oprit (>20m) en ik vind ze zowel vooraan aan de straatkant, als achteraan aan mijn poort, waarlangs er aan de zijkant een wegeltje loopt (dus makkelijk bereikbaar voor iedereen).
Ik heb een vermoeden wie hier achter zit, maar ik heb natuurlijk geen bewijzen.
Wat kan ik hiertegen doen? Ik heb al gedacht om een camera te plaatsen maar dan zou ik die moeten richten naar de straat en dat mag niet omwille van de privacy dacht ik?

Politie inschakelen lijkt mij vrij zinloos als ik niet 100% zeker kan bewijzen wie de dader is.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 07 jun 2012 17:11

u kan wel altijd klacht neerleggen tegen onbekenden
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 jun 2012 17:47

Zo wie zo al klacht neerleggen tegen onbekenden.
Bewegingsdetector die camera in werking stelt misschien.
Opgelet alleen uw domein mag in beeld komen

Reclame

BartC
Topic Starter

#4 , 07 jun 2012 18:28

Bewegingsdetector die camera in werking stelt misschien.
Opgelet alleen uw domein mag in beeld komen
Wel, dat is het probleem net. Aangezien enkel mijn domein in beeld mag komen, kan ik nooit een beeld hebben wie er van op straat spijkers gooit op mijn oprit. Sowieso zal ik ook een deel van het perceel van de buren moeten filmen, aangezien mijn eigendom aan de straatkant slechts de breedte is van de oprit.
En àls ik dat dan zou doen, moet ik dan geen sticker kleven voor camerabewaking of iets dergelijks, of eventueel meldingsplicht bij de politie?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 jun 2012 18:33

Mogelijk kan u zo al bekijken op welke momenten het steeds gebeurd.
Op uw domein mag u steeds de vogeltjes filmen.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”