éénspersoonskamer , lawaaierig, en verwarming defect?

dalida
Topic Starter

éénspersoonskamer , lawaaierig, en verwarming defect?

#1 , 04 jun 2012 17:20

Wat kan ik hiertegen doen ?
Om 4uur 's nachts naar kliniek met ambulance, er is maar één kamer meer vrij.

Kamer met voortdurend geluid van airco (naast de deur , om zo te zeggen en verwarming 'volle bak', m. a. w. niet te regelen)
Ik vraag een andere kamer, maar , die is er niet, alles is volzet, ook de tweepersoonskamers,
ik kan wel oordoppen krijgen, en tegen de grote warmte, zet maar de venster open.
Ik zeg daarop dat ik naar huis ga , als ik geen degelijke , rustige kamer krijg .
En die kan ik niet krijgen, niet ter beschikking, wel oordoppen en zonodig een slaappil. Maar die wil ik niet .
Zolang ik daar nog ben loop ik in de voormiddag op de gang, en als ik verlost ben van ht infuus, ga ik met de taxi naar huis, het is dan 12u30/ 13u.

Ik krijg wel een factuur toegestuurd , 102 euro te betalen, voor de kamer , die voor mij niet voldeed, ik wilde van aanvang een andere kamer. Ik verbleef daar dus van 4u tot 12u30.

Heb de ombudsdienst v.d. kliniek gecontacteerd, maar geen avance, de directie eist de volle pot.
Mijn vraag, 'kan ik hier nog iets tegen beginnen',en waar moet ik daarvoor aankloppen , of heb ik ongelijk, wat is jullie mening hierover, ?

'k Kijk uit naar jullie mening , .Dank , vrgt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 jun 2012 17:47

Spoeddienst is geen hotel, trouwens een hospitaal is ook geen hotel.
Als alles volzet is KAN men u geen andere kamer geven.
Vermoedelijk zal u ook nog voor de ziekenwagen een factuur krijgen.
Waarom wilt U niet betalen....?
Omdat de kamer niet voldeed? ik vrees ervoor.
U hebt gebruik kunnen maken van een kamer dat u op de gang wilde verblijven is uw zaak. Het ziekenhuis kon uw bed ondertussen ook niet gebruiken dus ...
U mocht toch vertrekken van de geneesheer of hebt u dat ook op eigen risico gedaan?

dalida
Topic Starter

#3 , 04 jun 2012 17:57

Ja , dat was zeker op eigen risico,
Maar moeten zij niet zorgen dat de kamers in orde zijn ?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 jun 2012 18:32

Airco naast de deur .... ben je daar zeker van ....
Nu te koud of te warm ..... dat kan zeer subjectief zijn.
Een hospitaal en zeker de spoedafdeling is niet iets wat met hotelfaciliteiten kan vergeleken worden.
Wat lawaai betreft ..... wat zegt de ombudsdienst daarvan?
Nu daar ook ALS het toestel niet in uw kamer stond .... een aantal toestellen maken idd nogal wat lawaai maar kunnen wel nodig zijn om iemand in het leven te houden.
Ik kan mij voorstellen dat voor de persoon in het bed ernaast of zelfs in de kamer ernaast en die zich gaat concentreren op het geklik dat heel enerverend moet zijn.

Terug naar “Gebrekkige Producten”