Beste lezers,
de meeste regelmatige bezoekers zullen al wel gezien hebben dat ik op dit forum probeer de meeste mensen verder te helpen met mijn opgedane "boekenwijsheid". Uit de voorgaande zin kunt u dus afleiden dat mijn praktijkervaring quasi nihil is (afgezien van de reeds geziene rechtspraak en projecten) door de simpele reden dat ik nog steeds student ben.
Ik heb echter nog maar 1 jaar te gaan en dan ben ik afgestudeerd als jurist.
Ik weet echter nog steeds niet waar ik het best aan de slag kan gaan, als jurist lijkt mij een advocatenkantoor het meest veelzijdige door de verscheidenheid aan zaken. Maar met weinig doorgroei mogelijkheden en de kans op een minderwaardige behandeling tov de advocaten?
Bedrijfsjurist (bij Ethias, Luminus, ...) lijkt me dan weer meer mogelijkheden te bieden qua doorgroei mogelijkheden, maar de zaken lijken me dan weer eerder saai zoals ingebrekestellingen, ...
Natuurlijk droom ook ik over huisje, tuintje en bijhorende auto :p en is de verloning natuurlijk ook belangrijk.
Zou iemand mij kunnen verderhelpen of advies geven om een juiste beroepskeuze te maken?
Mvg