Een kleine 2 jaar terug lieten we een glazen deur met vloerpomp plaatsen in onze living door een kleine lokale firma. De man was zeer vriendelijk, liet onmiddellijk een offerte opmaken en plaatste binnen de kortste keren de bestelde glasdeur incl met de nodige garantie.
De service en de plaatsing was uitstekend, de betaling verliep zoals het wettelijk moet; kortom: alles in orde.
Nu hebben wij het probleem dat de glazen deur verzakt. Langs één kant gaat ze zelfs niet meer open. Als we nog lang wachten kan ze zelfs helemaal niet meer open (of dicht). Op zich waarschijnlijk niet abnormaal, dus contacteerden wij deze persoon terug. De plaatser was wederom zeer beleefd, maar houdt ons nu reeds een 2 maand in den draai met "ik zal u terug bellen tegen ... of ik zal zonder fout terug mailen op ...".
Ik begin dit een beetje beu te worden en vraag me af wat ik hiertegen kan doen. Is de plaatser überhaubt verplicht ons te helpen? Heb ik een juridische stok achter de deur? Heeft het zin hem aangetekend in gebreke te stellen en te dreigen met juridische stappen?
Ik kan uiteraard een concurrent contacteren, maar of die zal staan te springen om ons ("snel") te helpen is maar zeer de vraag en die zal dat ook niet voor niets doen. Pas op, het gaat ons niet om de betaling, wel om het minimum aan respect voor de klant.
bedankt