Probleem is zoals ook in verleden dat verhuurder enorm laks optreed op wie er bij hem huurt. Als hij zijn geld maar krijgt.
Dat is de verhuurder zijn goed recht.
Wij willen fatsoenlijke mensen daar en geen crapuul. Het zou een heel goede zaak zijn indien die verhuurder de problemen die hij er zelf laat ontstaan ook zelf eens moet oplossen
De term die U gebruikt is subjectief en op dat vlak hebt U niets te eisen van de verhuurder.
Voorbeeld: Vooraan in onze straat verhuurde een vrouw een appartement. Dit bleken later "luidruchtige, ambetante" huurders te zijn. Uiteindelijke oplossing: Vrouw heeft app verkocht zodat de huurders eruit moesten. Goede oplossing????
Als de nieuwe eigenaar niet opzegt voor eigen bewoning mag de huurder er blijven wonen.
Ik dacht iets in de Nederlandse huurwet gelezen te hebben dat in dit geval het huurcontract kan verbroken worden, vandaar mijn vergelijk/vraag naar de Belgische.
De Belgische huurwetgeving bevat vermoedelijk niet wat U gelezen hebt in de Nederlandse wet (ik zeg 'vermoedelijk' omdat ik niet weet wat U gelezen hebt).