#1 , 11 mei 2012 07:42
Hoi,
ik heb een raar voorval gehad met de garage...
Een tijd terug kocht ik een tweedehandse Polo. Nu bleek daar vanalles mis aan te zijn.
Dus, ik bel naar de dichtsbijzijnde Volkswagen garage in mijn buurt, en die zeggen mij dat ik hem kan laten depanneren, dat ik dan de depannage moet betalen, de papieren en de sleutels moet meegeven, en dat ze mij op de hoogte zullen houden.
Zo gezegd, zo gedaan.
Een weekje later bellen die van de garage mij, met de mededeling dat de reparatiekosten hoger gaan zijn dan dat ik de auto betaald heb.
Dat vond ik te gek om te doen, dus stelden ze voor dat ik de auto bij hun liet staan, en dat de verkoper die ben hen werkt wel naar een opkoper ging uitkijken. Ze zouden mij bellen wanneer ze iemand gevonden hadden.
Na een x tal maanden van niets horen bellen ze mij, met de mededeling "kan u uw auto komen verzetten, wij hebben werken aan onze parking en hij staat in de weg".
Ik deel hen mee dat ik mijn sleutels en papieren daar heb achtergelaten, en ik hem dus niet kan verzetten, en ze het misschien beter zelf doen, aangezien ze toch mijn sleutels hebben.
Hun antwoord "ah nee mevrouw, u bent die komen ophalen een tijd terug."
Ik deel hen mee dat ik nog nooit persoonlijk tot hun garage ben geweest, dat ik alles meegegeven heb aan de depannage dienst. En dat het dus niet mogelijk is dat ik dat ben komen ophalen.
Zij hebben dus mijn sleutels en papieren meegegeven aan een wildvreemde...
Kan dit zomaar? Moet die persoon die dat komt ophalen geen identiteitskaart laten zien? Of een papier aftekenen?
Ik vind het nogal gek dat je gewoon een garage kan binnenstappen, zeggen "dat is mijn auto" en bijgevolg alles meekrijgt van die auto...
Wat nu? Ik heb een koper voor die auto, en zou dus graag ook de papieren en de sleutels hebben, zodat ik hem ook effectief kan verkopen.
Alvast bedankt voor reacties.
Groetjes, Miebel