probleem met collectieve schuldbemiddeling

kleintjechantal
Topic Starter

probleem met collectieve schuldbemiddeling

#1 , 09 jul 2007 23:26

Ik ben in mei 2005 gestart met collectieve schuldbemiddeling.Nu zijn we al meer dan 2 jaar later en is er nog niks verandert.Ik krijg 75 euro leefgeld.als ik iets vraag aan mijn advocaat dan zegt ze ok? maar doet het niet.Verleden jaar heb ik 3 maanden zonder verzkering van auto gezeten.brandverzekering is al 2 jaar niet betaald.electriciteit soms niet betaald.Heb een medische ingreep laten doen waarvan ik 90 euro opleg moet betalen maar dat geld heb ik moeten lenen van vriendin omdat mijn advocaat niet reageert op mijn vragen.en nu rijd ik rond met een wagen die niet gekeurd is want ik heb het geld niet.nochtans verdien ik 1500 euro en na aftrek van mijn vaste kosten en leefgeld en het afbetalins voorstel schiet er ruim 250 euro over.daarbij komt nog mijn verlofgeld en eindejaarspremie goed voor jaarlijks 3500 ? 4000 euro.wat kan ik doen om mijn advocaat te doen inzien dat dit zo niet verder kan want op het werk gaat het flauw en is werkloosheid voorzien maar mijn vakbondsbijdragen zijn waarschijnlijk ook niet betaald

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 11 jul 2007 09:58

?Art.1675/14.? 1. De schuldbemiddelaar wordt belast met de opvolging en de controle van de in de minnelijke of gerechtelijke aanzuiveringsregeling bepaalde maatregelen...Art.1675/17...? 4...De rechter kan, hetzij ambtshalve, hetzij op vordering van iedere belanghebbende, te allen tijde en zo dit volstrekt noodzakelijk blijkt, de schuldbemiddelaar vervangen. De schuldbemiddelaar wordt vooraf opgeroepen om in raadkamer te worden gehoord.?(Burgerlijk Wetboek).

Onverminderd het voorgaande kan u vergoeding vorderen voor de schade geleden door het foutief nalaten of handelen van de voorlopige bewindvoerder.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Andere”