Voor airco moet mijn wagen wel draaien (motor moet aanblijven), en ik zal nooit de wagen verlaten met draaiende motor, jij misschien wel?M?t of zonder airco in de auto?
bij verwaarlozing is sprake van een langdurig karakter, die de opvoeding/gezondheid van het kind kan schaden. Dit is niet het geval bij het korttijdig achterlaten van een kind in de wagen.Ik wil hier geen discussie openen over pro of contra, ieder heeft zijn eigen mening, ik ook.
Ik wil gewoon weten of dit niet gelijk staat aan verwaarlozing ofzo ...
inderdaad,Even aanvullen: Zolang je er als ouder voor zorgt dat je kind geen gevaar loopt omdat je alle voorzorgen hebt genomen, dan ben je normaal gezien safe.
Mogelijke voorzorgen in eigen opinie:
- Geen gevaar om aangereden te worden (parking)
- Geen gevaar voor verhitting (raampjes voldoende open voor verluchting, parkeren in schaduw, ...)
- Geen direct gevaar voor ontvoering (waarschuwing aan de kinderen om de deur niet te opnenen voor vreemden)
- De kinderen bevinden zich slechts korte tijd in de wagen (maar geen uur).
- ...
Nog altijd het beste is ze mee te nemen en dus niet achter te laten; kan niemand je iets verwijten dan.
wie gaat ze natuurlijk voor de rechter halen...En als ik dan voor mijn dagelijks broodje bij de bakker, mijn beide kindjes (3 en 1) uit de auto haal ipv hen 5 minuutjes voor de deur van de bakker te laten wachten in de auto, en net op het moment dat ik binnen ben bij de bakker wordt die bakker overvallen?
Dit absurde voorbeeld maar om te zeggen dat ik het nogal betuttelend vind om ouders aan te raden ten alle tijde hun kinderen mee te nemen. Ik geloof er ook niks van dat een fout in toezicht snel zal bewezen zijn.
Indien dat het geval zou zijn, zouden morgen de rechtbanken vol zitten met ouders die terechtstaan omdat hun kinderen uit de zetel gevallen zijn, ... omdat ze een paar minuten de tijd hadden genomen om een wasje in te steken en hun kindjes dus even niet onder toezicht stonden.