verklaring

iddad
Topic Starter

verklaring

#1 , 21 apr 2012 13:20

Hallo,

Ik was een tijdje geleden getuige van een incident tussen collega A en B waarbij A zich gekwetst heeft en een tijdje in ziekteverlof heeft gezeten. Dit werd door het bedrijf aangegeven bij de verzekering waardoor ik een tijdje later mijn verhaal moest doen aan de mensen van de vezekering. Ik dacht dat ik dat moest doen omdat de verzekering gewoon wou weten wat er gebeurt was. Nu blijkt dat de verzekering (dankzij mijn verklaring) een aanzienelijke som geld eist van persoon B omdat ze vinden dat persoon A in ziekteverlof heeft gezeten door de actie van persoon B.
Sinds ik dit gehoord heb voel ik meer zeer slecht en schuldig en zou graag mijn verklaring intrekken.
Nu is mijn vraag : Is dat nog mogelijk ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 apr 2012 13:54

En hoe gaat u dat doen?
Hebt u gelogen of zo?

iddad
Topic Starter

#3 , 21 apr 2012 14:07

En hoe gaat u dat doen?
Hebt u gelogen of zo?
Nee, ik heb niet gelogen. Ik wil deze verklaring gewoon ongedaan maken omdat ik me niet goed voel bij deze situatie en ook omdat ik bang ben dat persoon B me zou komen zoeken omdat ik tegen hem getuigt heb.
Ik ben naar de verzekering geweest om te vragen als dat mogelijk was om mijn verklaring ongedaan te maken maar ze wisten het zelf niet. De zaak zit nu blijkbaar bij een advocaat en ze moesten dat nu vragen aan die advocaat waardoor ik nog steeds geen antwoord heb. Vandaar ik het hier eens vraag :wink:

Reclame

Drone

#4 , 21 apr 2012 14:42

persoon B hoeft niet akkoord te gaan met de vordering van de verzekering, als er uiteindelijk geen akkoord of duidelijkheid komt zal het vermoedelijk voor de arbeidsrechtbank komen.

Franciscus

#5 , 21 apr 2012 14:49

Indien u uw verklaring intrekt zal persoon A dan niet boos op u worden?

klungel

#6 , 21 apr 2012 15:17

kan persoon B u dan niet betrekken in de zaak voor het afleggen van een valse verklaring ?
en als u met incident bedoeld vechtpartij riskeren beide collega's dan nu ook geen ontslag om dringende reden ?

scorpioen

#7 , 21 apr 2012 15:33

Uw verklaring bestaat. U kan ze niet ongedaan maken.

U kan een andere verklaring afleggen, zeggen dat de eerste niet met de waarheid overeenstemt, dat de feiten anders gebeurd zijn, maar dan gaat u liegen ....

iddad
Topic Starter

#8 , 22 apr 2012 09:01

Indien u uw verklaring intrekt zal persoon A dan niet boos op u worden?
Nee, persoon A heeft zijn schadevergoeding gekregen. Voor hem is deze zaak afgesloten. De verzekering heeft deze betaald en wil nu deze som geld terug van persoon B.
kan persoon B u dan niet betrekken in de zaak voor het afleggen van een valse verklaring ?
Geen idee...
Uw verklaring bestaat. U kan ze niet ongedaan maken.
Damn...

Allemaal bedankt voor de antwoorden !

Terug naar “Arbeidsongevallen”