SMS met betaling

kv036
Topic Starter

SMS met betaling

#1 , 29 jun 2007 14:22

Mijn vrouw krijgt regelmatig SMS en van een of ander nummer waar allerhande voorstellen gedaan worden (weet wel waarover ik het heb)
Ze heeft deze nooit gevraagd en probeert deze reeds weken stop te zetten via gsm provider Dit lijkt niet te lukken , vandaag weer faktuur met een 20 euro aan speciaal sms verkeer.
Wat kunnen we hieraan doen?

Dank U

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#2 , 29 jun 2007 16:15

Dit soort praktijken komt vaak voor.

De operator is eigenlijk verplicht dit nummer te blokkeren als u dat vraagt en ze kunnen dit technisch gezien ook heel makkelijk

De ene operator is daar echter soepeler in dan de ander.

U kunt natuurlijk blijven vragen en klacht indienen bij ombudsdienst telecom of economische inspectie, maar dan blijven die rekeningen maar komen.

Als mijn operator geen gevolg zou geven aan een dergelijke simpele vraag, dan zou ik gewoon weggaan en een ander nemen. Let wel: zonder nummeroverdracht of je zit weer in hetzelfde schuitje.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

kv036
Topic Starter

#3 , 29 jun 2007 16:29

Update : klacht is intussen ontvankelijk verklaard door ombudsman en madam is naar operator om contract op te zeggen.

Reclame

kv036
Topic Starter

#4 , 30 jun 2007 14:23

Update : Men weigert om ons contract op te zeggen.

mapleleiah

#5 , 30 jun 2007 16:22

Update : Men weigert om ons contract op te zeggen.
Vermoedelijk hebt u een contract van een bepaalde duur getekend en is die duur nog niet voorbij. Ik zou dan toch de operator aangetekend in gebreke stellen voor slechte dienstverlening. U kunt misschien tenminste een nummerwijziging eisen.

In afwachting kunt u proberen op te zoeken vanwaar die betalende SMS'jes komen. Tik eens het verkorte nummer in Google in. Daarna kunt u eventueel opzoeken hoe de dienst stop te zetten. Sommige van die diensten hebben daar een code voor.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

j.demoor

#6 , 02 jul 2007 12:05

?Art.114,?8...wordt gestraft:2? de persoon,die de openbare telecommunicatie-infrastructuur of andere middelen van telecommunicatie gebruikt om overlast te veroorzaken aan zijn correspondent of schade te berokkenen...?(Wet 21 maart 1991 betreffende de hervorming van sommige economische overheidsbedrijven).

U kan dus klacht neerleggen bij de procureur des Konings,rechtstreeks of via politie.

U kan gelijktijdig klacht neerleggen bij : OMBUDSDIENST voor telecommunicatie, Barricadenplein 1 te 1000 Brussel.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Terug naar “Andere”