kosten plaatsbeschrijf

stephanie23
Topic Starter

kosten plaatsbeschrijf

#1 , 19 apr 2012 12:43

Myn vriend en ik verlaten binnen 6 weken ons gehuurde appartement. Wij, de huurders en de nieuwe bewoners moeten elk min.500 euro betalen, exclusief de BTW, voor het plaatsbeschrijf. Wij betaalden ook al 500euro by de intrede in het appartement. Is dit wettelijk wel correct?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Nachtuil

#2 , 19 apr 2012 13:07

(Zijn de verhuurders particulieren? De kans bestaat dat ze hun inkomsten niet aangeven. U zou de fiscus een hint kunnen geven...)

Er mogen kosten aangerekend worden voor het opmaken van de plaatsbeschrijving. 500€ is echter abnormaal veel. Een taakje dat een uurtje duurt, en geen hogere studies vergt moet niet zoveel kosten. Je kan de plaatsbeschrijving laten vaststellen door een deurwaarder, dit zal je - vermoed ik - slechts de helft kosten.

bosprocureur

#3 , 19 apr 2012 13:49

Je kan de plaatsbeschrijving laten vaststellen door een deurwaarder, dit zal je - vermoed ik - slechts de helft kosten.
Een deurwaarder die voor de helft van dat bedrag een volledige plaatsbeschrijving opmaakt? daar moet je ons toch eens de gegevens van doorspelen, hij zal veel werk krijgen :|

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 apr 2012 16:11

Lijkt me zeer overdreven voor een uitgaande PB.
Wat staat er in uw huurovereenkomst? Wordt de opgemaakt door een immokantoor of door de verhuurder zelf.
Wie heeft uw oorsprinkelijke ingaande PB opgemaakt? En hoeveel bladzijden telt die? Zijn er foto's bij?

Normaal is het ieder de helft van de kosten. Dus 1/2 voor de verhuurder en 1/2 voor de huurder.
Ik denk dat die verhuurder of Immo een goede bijverdienste heeft gevonden.

bosprocureur

#5 , 19 apr 2012 17:44

Lijkt me zeer overdreven voor een uitgaande PB.
Wat staat er in uw huurovereenkomst? Wordt de opgemaakt door een immokantoor of door de verhuurder zelf.
Wie heeft uw oorsprinkelijke ingaande PB opgemaakt? En hoeveel bladzijden telt die? Zijn er foto's bij?

Normaal is het ieder de helft van de kosten. Dus 1/2 voor de verhuurder en 1/2 voor de huurder.
Ik denk dat die verhuurder of Immo een goede bijverdienste heeft gevonden.

Inderdaad, kosten te verdelen over huurden en verhuurder. Maar de oorspronkelijke poster heeft het over "Wij, de huurders en de nieuwe bewoners moeten elk min.500 euro betalen, exclusief de BTW, voor het plaatsbeschrijf." dus elk 500 €, en zowel voor de inkomende als voor de uitgaande plaatsbeschrijving.

Ook heb ik er mijn twijfels bij dat een deurwaarder voor 500€ /2 een uitgebreide plaatsbeschrijving zal komen opmaken Kan zijn natuurlijk, daarom dat ik een adres vraag, voor het geval dat...

Vandebos

#6 , 19 apr 2012 20:10

Prijs lijkt me sterk overdreven... waasland?

Terug naar “Huren”