In maart 2006 tekende ik een huurcontract van 1 jaar voor een appartement. Bij het tekenen van het contract werd door de verhuurder al mondeling vermeldt dat het contact stilzwijgend elk jaar zou verlengd worden maar indien ik vroegtijdig het contract wou be?indigen dan mocht dat. (staat wel niet in contract, dit was enkel mondeling)
In april 2007 ben ik ingetrokken bij mijn vriendin en liet meteen aan de verhuurder weten dat het contract wou be?indigen. Volgens het contract diende ik dit eigenlijk drie maand op voorhand voor het aflopen van het contract met een aangetekend schrijven aangevraagd hebben. Dit is niet gebeurd maar de verhuurder ging wel akkoord dat wanneer een nieuwe huurder zou gevonden worden, ik vanaf dan geen huur meer zou moeten betalen.
Zowel de verhuurder als ik hebben gezocht naar geschikte kandidaten. Uiteindelijk hebben we na 1,5 maanden iemand gevonden en kon eindelijk de afrekening gemaakt worden.
Wat blijkt. De verhuurder had op diverse betalende websites en streekbladen advertenties geplaatst. Nu heeft hij dit naar mij toe doorgerekend. Ik dien volgens de verhuurder dit te betalen.
Is dit correct? Kan de verhuurder dit mij aanrekenen zonder te vragen of dit ok was of niet?
ALvast bedankt,
MEt vriendelijke groeten,
Patrick