Dsk, Leterme, Berlusconi, Stevaert... nu Van Den Driessche?

gilops

Re: Dsk, Leterme, Berlusconi, Stevaert... nu Van Den Driessc

#16 , 17 apr 2012 16:53

Ik aanvaard de moderatie van dit forum.
Het forum heeft zijn eigen doelstelling en zijn afbakening en zijn moderatoren.
Indien een onderwerp zowel juridisch als politiek is dan moet het politieke luik elders besproken worden.
Maar soms wordt politiek gestuurd door beslissingen van magistraten (Londers en ontslag Leterme) en anderzijds worden kabinetschefs ( van Vandeurzen 2009 ) soms procureur en procureurs worden soms kabinetschefs ( Milquet 2011 ).

roderidder
Topic Starter
Contacteer: Website

#17 , 17 apr 2012 17:30

Wat ik goed vind is hoe beknopt de JF-regels zijn. Als voorbeeld: Alleen al over het noemen van namen op het JF zou je blz. en blz. aan regels kunnen maken wat juist wel en juist niet mag.
Wat ik constateer is dat er dank zei het goede werk van de moderators dat allemaal in goede banen is geleid en dat die regels niet stelselmatig zijn aangedikt alsook de flexibiliteit waarmee iets werd toegepast.
Uiteraard zijn er grensgevallen waar je de ene dag zou zeggen terrecht maar op een andere dag over identiek hetzelfde... dat hadden ze beter niet gedaan.

Ook over het aanvaarden van het moduratie...
ook daar heb ik lof omdat het één en het ander grensgeval wel degelijk besproken en geargumenteerd wordt en niet direct gewoon alles wegdoen waar een kritisch toontje voor de moderators in zit.

Maar goed ... de bedoeling was en is een antwoord te krijgen op mijn vraag
Zelf ken ik wel vrouwelijke politiekers die bloot als aandachtspunt gebruiken of gebruikt hebben maar ken geen enkele vrouwelijke politicus die door beweringen van "losse handjes", handtastelijk gedrag, sexuele intimidatie etc. hun functie als politieker op los zand is te komen staan.
Hier had ik graag toch wat voorbeelden gehad. Dus van zowel terrechte of onterrechte "verwijten". Het hoeft helemaal niet in Belgie te zijn.
Het kan m.i. toch niet juist zijn dat alleen mannen daders/slachtoffers kunnen zijn, terrecht of onterecht van deze praktijken.

RR

roderidder
Topic Starter
Contacteer: Website

#18 , 18 apr 2012 01:25

Wel er is persvrijheid en er is ook iets van "bron niet onthullen"
De onbekende bron is inmiddels gewijzigd. 2 vrouwen hebben inmiddels hun verhaal gedaan bij Reyers laat.

RR

Reclame

JohnD

#19 , 19 jun 2012 20:33

[...aangezien er anders slechts onsamenhangend gewauwel overblijft: Vandebos]
Amai dat moet eens een ander proberen zonder opmerkingen te krijgen dat dit tegen de forumregels is.
Nou ja, VDB volgt gewoon de forumregels, en daarbij zijn er een aantal tussen die met onzichtbare inkt geschreven zijn. Vind het overigens vreemd dat hier nog geen slotje op staat. :mrgreen:
Maar ik ben de laatste tijd braaf geweest zodat er terug een overschot aan slotjes aanwezig is denk ik.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

JohnD

#20 , 19 jun 2012 20:37

De onbekende bron is inmiddels gewijzigd. 2 vrouwen hebben inmiddels hun verhaal gedaan bij Reyers laat.
Ik heb zelfs horen zeggen dat hun getuigenis bij Reyers laat onmiddellijk na de feiten was. :mrgreen:
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

JohnD

#21 , 19 jun 2012 21:06

Valt het trouwens niet op mijne heren dat er niemand, maar dan ook niemand anders is van de 20.000+ andere posters die bezwaar uit tegen de "strenge" moderatie op dit forum. Ga zo vooral voort...
De moderatie op dit forum is niet noodzakelijk "streng". Trouwens is het nu ook weer niet omdat er geen kritiek is dat alles pijs en vree is. Er zijn IMHO wel een stuk of 20 moderators te weinig. De enigen die ik dan ook zie modereren zijn VDB en JPV. Ik ken kleinere forums waar een veelvoud aan moderators zit. Ik vraag me trouwens af of men iets van juridische kwesties moet kennen of afweten om te kunnen modereren. Ik ken computerforums waar de moderators bij wijze van spreken amper weten wat een computer is.

Mij valt het op dat het aantal onbeantwoorde posts schrikbarend stijgt. En ik heb het al eens gezegd, maar daar begreep men niet onmiddellijk wat ik er mee bedoelde: nl. dat als ik in de rubriek onbeantwoorde posts kijk, ik er onmiddellijk diegenen uithaal die nooit beantwoord zullen worden (ik kan die ook niet beantwoorden). En kijk als ik er dan na zo'n week of meer iets op antwoord in de zin van "sorry ik kan U ook niet helpen ...", gebeurd er iets zeer merkwaardigs .... de mensen krijgen antwoord. Er moet een of ander verborgen tracking device aan mijn posts gekoppeld zijn. :mrgreen:

Dit bevestigd mijn vermoeden in elk geval dat er sommigen een voorkeursbehandeling (in de minder gunstige zin) genieten.
80% van de tijd op dit forum spenderen aan het controleren van een paar individuen begint het gehele moderatieteam ernstig de voeten uit te hangen, dat mag gerust geweten zijn!

Terug naar “Praat café”