mijn kind wordt tegen mij opgezet!!

stijn601
Topic Starter

mijn kind wordt tegen mij opgezet!!

#1 , 14 apr 2012 20:38

Nu is het zo dat ik reeds een 3tal jaar het co-ouderschap heb over mijn zoontje met een week-weekregeling, daarvan moet ik ook nog 1 weekend per maand van zaterdag 17u tot zondag 18u aan mijn ouders afstaan, deze hebben ook een omgangsrecht verkregen via de rechtbank.
Alsook mijn co-ouderschap werd verkregen via de rechtbank, dus alles regelingen werden uitgesproken door een rechter en heb er dan ook jaren mogen voor vechten om mijn eigen kind bij me te hebben.
Mijn zoontje is momenteel bijna 6 en heeft jammer genoeg heel wat problemen met gedrag op school, achterstand motoriek, allergieën en atopische ecxzeem, last aan luchtwegen... beetje vanalles dus.
Ik zet me daar 100% voor in, exzeem en allergieën onder controle als alles goed behandeld wordt, tijdig areosol bij last luchtwegen, gaat bij een therapeut voor de psychomotoriek, psychologische begeleiding, turnen, privé-lessen zwemmen, dit alles gebeurd enkel tijdens mijn week, alsook ben ik degene die in contact staat met de school en zorgjuf, dus ik doe er echt wel alles aan dat mijn zoontje zijn achterstanden weggewerkt krijgt en zich goed in zijn vel voelt.

Nu is het zo dat er met de wissel, dus als hij bij de mama is geweest en ze zet hem af, dan zijn er altijd problemen, in het begin vnl wenen en zeggen dat hij niet bij mij wou zijn.
Bij mij zijn er idd regels en moet er geluisterd worden en worden er daadwerkelijk dingen aangeleerd, en bij de mama en meme in de verste verte niet.
Dus werd besloten dat de wissel op school gebeurd en is dan ook een goeie oplossing geweest, geen problemen meer, is blij mij te zien.

Nu de laatste tijd zijn er weer problemen bij de wissel met mijn ouders op zondagavond, mijn zoontje wil dan niet uit hun auto komen en begint te wenen, had me zelfs vorige maand gezegd dat hij weende omdat zijn meme had gezegd dat als hij terug bij zijn papa ging, hij zijn meme en pepe nooit meer zou zien.
Ik heb nu reeds een tweetal jaar ruzie met mijn ouders omwille van mijn zoontje, ik was niet akkoord met hun manier van opvoeding en ze wilden dan ook nooit rekening houden met mijn manier van opvoeding, zijn gedrag was toen vnl op school onaanvaardbaar, dus had ik na maanden zware ruzie die zwaar geescaleerd was de beslissing genomen alle contact te verbreken, resultaat terug meer dan een jaar rechtbank aan mijn been.
Nu tijdens dat jaar was zijn gedrag op school enorm verbeterd.

Nu sedert enkele maanden is mijn ex bij mijn ouders gaan wonen, mijn vroeger appartement, naast mijn zus en boven mijn ouders.
Gevolg : gedrag terug slecht op school.

Nu vrijdag was het terug wissel met mijn ex, was weekje bij haar en moest bij mij en aangezien het geen school was, wissel aan mijn deur.
Dit is volledig fout gelopen, mijn zoontje wou niet uit auto komen, wenen, zei zelfs dat hij bang was van mij en dat ik hem ging pijn doen.
Mijn hartje brak en kon het niet meer aan en heb tegen mijn ex gezegd dat ze hem dan maar moest terug meepakken, ook voor mij was het teveel.
Vorige week had ik dan vakantie en echt alles gedaan met hem, ben trouwens dagelijks thuis voor hem als het school is ook, doe echt alles met hem, da kind ziet me doodgraag en zegt me da ook, zegt zelfs regelmatig dat hij altijd bij mij wil blijven.
Dus dat ik na een week bij haar en mijn ouders dus zo een reactie krijg van mijn zoontje is voor mij duidelijk opgemaakt zowel door mijn ex als mijn ouders, vnl mijn ma dan, heeft da vroeger ook gedaan toen ik daar woonde en ze zette toen mijn zoontje op tegen mijn ex.
Nu is het voor mij zo pijnlijk dat ik het niet meer aankan en dus wil opgeven en stoppen met het co-ouderschap, gewoon omdat ik in alles word tegengewerkt en dit voor mij niet meer houdbaar is.
Ik zie mijn zoontje doodgraag, maar dit kan ik momenteel niet meer aan, daar ga ik kapot aan.

Dus daarom vroeg ik mij af of er een dienst bestaat waar ik terecht kan met de melding dat mijn zoontje zo tegen mij opgezet wordt.
Kan iemand mij raad geven aub?

Thanks

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eenvandedrie

#2 , 15 apr 2012 08:24

Beste Stijn , als ik je 1 raad mag geven ....blijf contact houden met je kind/beter slecht contact dan geen contact.
Wat je ex-vrouw aan het doen is met jullie kind heet indroctinatie , hersenspoelen , ze zijn het kind zodanig aan het bewerken dat het kind jouw op de duur gaat verstoten.
Liefde en haat liggen dicht bij mekaar , en zo kan een kind die je als papa /mama doodgraag ziet je plotseling gaan haten omwille van die indoctrinatie !
Er zijn hier zeker mensen die je raad kunnen geven ivm doorwijzing naar diensten en je kunnen helpen en begeleiden , maar wees waakzaam !!Want ouderverstoting is de volgende stap !!
Sterkte !

g

defoo

#3 , 16 apr 2012 08:58

je kan terecht bij het CAW, zij kunnen jou steunen om hier mee om te gaan en kunnen jou doorverwijzen.

Je kan ook telefonisch contact nemen met het Vertrouwenscentrum voor kindermishandeling als je meent dat je kind systematisch tegen je wordt opgezet. Deze laatste dienst kan eventueel je ex uitnodigen op een gesprek om haar duidelijk te maken dat ze op het verkeerde pad zit. Zorg wel dat je goed voorbereid bent op dit gesprek : haal feiten aan, druk je bezorgdheid uit..... Het is belangrijk dat je stelt dat het niet je bedoeling is om je ex onderuit te halen. Wees je er ook van bewust dat dit misschien nog meer olie op het vuur zal gooien. Voel je vooral niet gefrustreerd als ze weigeren om mama op gesprek uit te nodigen (Ze moet overigens niet op dit gesprek ingaan). Ik zou dus wachten voor je met het Vertrouwenscentrum contact opneemt.

Reclame

Lucke

#4 , 16 apr 2012 10:44

CAW kan niets doen tenzij beide ouders akkoord gaan. (been there...)
CBJ helpt ook niet, deze treden pas indien er sprake is van fysiek geweld. (is mij zo letterlijk gezegd door de mensen van het CBJ zelf)
Een raad, blijf het contact met je kind behouden. Als je zoontje gedurende die week bij jou is is alles toch ok. Enkel de overgang is moeilijk zo te horen.
Laat dit niet vallen, de tijd met je kinderen is zo belangrijk.

Terug naar “Echtscheiding”