Wat is de regeling voor bezoek appartement

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: Wat is de regeling voor bezoek appartement

#16 , 27 mar 2012 15:55

Niet vergeten de nutsvoorzieningen te laten afsluiten nu.
Ik hoop dat je de meterstanden al hebt doorgegeven...
In deze rubiek onder vastgoed recht staan onder titel documenten een reeks van handige briefvoorbeelden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
istelle
Topic Starter

#17 , 28 mar 2012 15:14

dank u voor je raad justwanttomove, inderdaad, er is geen intredende of uittredende PlaatsBeschrijving gebeurd en mijn waarborg is gewoon via cheque betaald en niet zoals wettelijk op een rekening geblokkeerd.
De cheque N° is wel vermeld op mijn contract.
Ik moet eerst een uittreksel uit het bevolkingsregister van de 2 eigenaars gaan halen in 2 verschillende gemeenten en dan kan ik een verzoekschrift indienen bij het vredegerecht, daar heb ik over nagedacht maar dat neemt veel tijd in beslag. :?
Via gerechtsdeurwaarder als ik het goed begrepen heb, zou ik normaal gezien eerst een aanmaning sturen, dat komt ongeveer op een 70€ als ze dan niet reageert zal ik een dagvaarding moeten vragen en dat zal voor haar kosten zijn als ik gelijk krijg.

Wat denken jullie hiervan?

Turaki

#18 , 28 mar 2012 15:40

Kan toch ook via AS?

Reclame

istelle
Topic Starter

#19 , 28 mar 2012 16:04

Ja, Franciscus, dat is in orde... meterstand doorgegeven... en ik heb in de brief vermeld aan de eigenaar dat dit gebeurd is.

istelle
Topic Starter

#20 , 28 mar 2012 16:04

AS? Turaki, wat is dat?

Turaki

#21 , 28 mar 2012 16:06

Aangetekend schrijven, iets goedkoper dan een deurwaarder.

Franciscus

#22 , 28 mar 2012 18:21

hier staan die documenten
http://www.juridischforum.be/forum/viewforum.php?f=87" onclick="window.open(this.href);return false;

Ps in uw brief niet enkel de wettelijke intrest vragen maar ook de gerechtelijke gezien ze vanaf 16 februari blijkbaar nog geen moeite hebben gedaan om te antwoorden.

PS PS

op 15 febr heeft onze aller Vandebos reeds geschreven
- dat u haar verzoekt om binnen de 14 dagen na kennisname van dit schrijven met u af te spreken voor de vrijgave van de huurwaarborg inclusief de gekapitaliseerde rente. Dat bij gebrek van respons binnen deze periode dit schrijven geldt als enige en definitieve ingebrekestelling en u verplicht zal zijn de vrijgave via het vredegerecht te bekomen. Dat u haar de kosten van een dergelijk geding wenst te besparen.

- dat u haar verzoekt om binnen de 14 dagen na kennisname van dit schrijven met u af te spreken voor de overdracht van de nutsvoorzieningen. Dat bij gebrek aan respons binnen de gestelde periode u verplicht zal zijn deze te laten afsluiten. Dat u gelet op de kosten voor haar om deze terug te laten aansluiten dit scenario absoluut wenst te vermijden doch dat u hierin niet zal aarzelen als ze niet wenst mee te werken.

Als dat reeds gemeld is dan is het nu een verzoekschrift via de vrederechter.
Ook de verdere kosten die u gehad hebt kan u vragen dus ook de kosten van de AS die u reeds gestuurd hebt.

istelle
Topic Starter

#23 , 12 apr 2012 14:05

Hello,

Ik heb uiteindelijk nog geen stappen ondernomen! Ik had telefonisch contact genomen met de huisbaas om te zien wat ze van plan was.
Nu aan telefoon heeft ze mij gezegd dat ze mijn waarborg zou teruggeven.
Nu krijg ik een mailtje.

---------------------------------------------
Betreft teruggave huurwaarborg

Onkosten
Bij het overhandigen van de sleutels op 21 februari was u 7 dagen te laat. Vandaar moeten extra kosten worden aangerekend:
- halve maand februari 2012. 221,26€
- wc bril kapot. 25,00€
- deur van douche schade. 22,00€
- vinyl gescheurd. 25,00€
- commun van 1 jaar (21,38 x 6)/4= 32,00€
- sleutel bijmaken 10,00€
- ruiten kuisen. 20,00€

TOTAAL KOSTEN 355,26€

Garantie + rente
(750€ x 2% x 7 jaar)/100 = 105€ rente
Garantie = 750€
Geeft 855€

Min onkosten (355€) geeft als totaal 500€
Dit bedrag wordt deze week op uw rekening overgeschreven.

-----------------------------------------------

Kan dit zomaar?????
Er is geen plaatsbeschrijving gebeurd bij het tekenen van het contract. Sleutels bijmaken! Ruiten kuisen??? Kan dit zomaar aangerekend worden???

Pffff... Ik word er echt misselijk van.

Franciscus

#24 , 12 apr 2012 14:15

Hoe komt het dat de sleutels te laat zijn doorgestuurd?

De andere kosten kunnen volgens mij niet gevraagd worden.

Commun wat is dat?
Hebt u zelfde aantal sleutels teruggegeven als ontvangen?

Haar er op wijzen dan gezien geen plaatsbeschrijving zaak wordt geacht in dezelfde staat te zijn als ontvangen.
Dat per omgaande volgend bedrag eveneens op uw rekening dient gestort te worden.
- het bedrag van de onterechte kosten
- het bedrag met de juiste % (samengestelde interest) deze verschillen per jaar ... maar ik ken die niet....
-

Turaki

#25 , 12 apr 2012 14:16

Meteen via AS betwisten:
-Schade: vragen naar bewijs dat schade door u is veroorzaakt (zonder ingaande PB zeer moeilijk)
-Sleutel bijmaken: heeft u minder sleutels afgegeven dan u gekregen heeft? Indien niet, ook betwisten.
-Commun? Communicatie? Briefwisseling en telefoon is ten hare laste. Gemeenschappelijke kosten? Enkel indien opgenomen in uw contract, en nog niet betaald.
-Ruiten kuisen: vragen naar bewijs dat dit noodzakelijk was (ik ga ervan uit dat u de woning netjes heeft achtergelaten).
-Overhandigen sleutels: heeft u bewijs dat u getracht heeft met haar af te spreken? Indien ja, en zij daar niet op in ging, ook betwisten.

14 dagen geven om volledige bedrag over te schrijven, geld als enige ingebrekestelling, daarna voor vredegerecht (procedure staat enkele posts eerder).
Ook versturen via gewone post, en naar elkaar verwijzen.

istelle
Topic Starter

#26 , 12 apr 2012 15:03

De sleutels:
Ik heb haar een bericht gestuurd (sms) op woensdag 15.02.2012 om te vragen wat ik moest doen met de sleutels?
Zij heeft mij daarop geantwoord de dag later (denk ik) : Sleutels met aangetekend zending opsturen. (ik heb de berichtjes niet meer :? )
Wat ik gedaan heb op maandag 20.02.2012 omdat het week-end tussen zat!
Ik heb haar al de sleutels opgestuurd die ik zelf gekregen heb! Maar ik heb daar natuurlijk geen bewijs van!
Commun (vertaling: gemeenschappelijke kosten voor de gang enz.) staat niet in het contract

Ruiten: ik heb alles netjes achtergelaten, maar inderdaad ik heb de ruiten niet gekuist! Wat dit nu echt nodig ?

Ik heb daar 7 jaar gewoond inderdaad is er vertoning van slijt.
wc bril kapot. 25,00€ (ik geef toe dat de wc bril stuk was, maar ikzelf heb de wc bril moeten veranderen toen ik daar ging wonen, wat normaal is denk ik)

- deur van douche schade. 22,00€ (die douche is +/-20 jaar oud, ik had dit gemeld aan de huisbaas en die had bij Facq gekeken voor stukken maar die waren niet meer verkrijgbaar dus heeft hij dat zo gelaten!)

- vinyl gescheurd. (ja, maar vinyl is losgekomen omdat het niet goed geplaats is geweest en natuurlijk met erover te lopen is het erger geworden)

Is toch wel veel geld hoor, in dezer tijden, ik kan het geld goed gebruiken, voor mijn verhuis heb ik veel kosten gehad ik had nu gehoopt op mijn waarborg! En nu dit! :(

mava105

#27 , 12 apr 2012 16:10

Zonder ingaande PB staat eigenaar NERGENS, ook niet qua het aantal sleutels. Kan zij zwart op wit bewijzen hoeveel sleutels jij bij ingaan huurovereenkomst hebt ontvangen?
Dadelijk via AS betwisten en volledige HWB terugeisen. Verhuurder is verplicht de HWB op een geblokkeerde rekening te plaatsen. Heeft hij hier blijkbaar niet gedaan. Hij moet u wel de wettelijke intrest betalen, en niet zomaar iets dat hij uit zijn duim heeft gezogen. Vraag eens een berekening in uw bank.

Terug naar “Huren”