Rechten op een forum

Saar20
Topic Starter

Rechten op een forum

#1 , 11 apr 2012 01:06

Hallo,

Heb je eigenlijk enige rechten op een openbaar forum?

Er is namelijk een forum (niet dit, voor alle duidelijkheid :wink:) waar ik graag mijn account verwijderd zou zien, of toch op zijn minst mijn berichten. Het is niet zo dat daar schokkende of belangrijke dingen instaan, voor mij is het meer een principe-kwestie.

Op dat forum worden echter geen accounts verwijderd en ook geen berichten. Je kan zelf je oude berichten ook niet meer aanpassen of verwijderen.

Heb je als gebruiker enige rechten hieromtrent? Dus het recht om je account en/of je berichten te laten verwijderen?

Anders leg ik me er bij neer hoor, maar ik vroeg het mij wel af. Ik heb al wat proberen op te zoeken op internet, maar ik heb nog geen duidelijke informatie gevonden.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
vtec

#2 , 11 apr 2012 08:57

De gebruiksvoorwaarden van het bewuste forum even nalezen

Voor dit forum is het als volgt geformuleerd : "10. Door het aanmaken van een gebruikersaccount verplicht de gebruiker er zich toe bovenstaande regels zonder enige uitzondering na te leven. Een gebruikersaccount kan op eenvoudige aanvraag verwijderd worden uit de forum-database, echter, de beheerder behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om de inhoud van de geplaatste berichten - desnoods na anonimisering - te laten staan op de website."

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 11 apr 2012 09:37

Dit lijkt me praktisch ook de beste manier van werken.

Reclame

Terug naar “E-commerce”