Beste,
Legaal lijkt het me in principe en op het eerste zicht zeker (al moet er wel even gecheckt worden hoe hij dat precies gaat doen ivm privacywetgeving en direct mailing regels). De WMPC verzet zich niet tegen het principe van het geven van kortingen onder voorwaarden op zich. De manier waarop je dat precies doet kan wel verboden zijn. Dat is bijvoorbeeld het geval als je de consument misleidt, hem onder druk zet, oneerlijke concurrentie voert, ... Even checken is dus altijd aangeraden.
Ook even de gebruiksvoorwaarden van Facebook goed nalezen, want daarin staan heel wat regels hierover. Wij hebben bijvoorbeeld vorige week voor onze cliënten (reclamebureau's, tv-zenders, adverteerders, ...) een seminarie gegeven waarin we o.m. gesproken hebben over het organiseren van wedstrijden op Facebook en de meesten onder hen vielen uit de lucht. Facebook gooit dan ook geregeld wedstrijden van haar pagina's als ze inbreuken vaststelt...).
Ik maak niet graag reclame hier, maar voor dit soort checks hebben we een specifieke dienst beschikbaar via
http://www.campaignchecker.be" onclick="window.open(this.href);return false;, die je voor 150 euro binnen 24 uur een gedetailleerd antwoord geeft.
Mvg,
Sirius Legal