Ik schets de situatie:
Wij bezoeken een huis, zijn enorm onder de indruk, kopen het met een klein nat plekje (waar we gevraagd hebben: wat is dat ? Kregen we te horen dat ze net hadden bepleisterd en dat het een tijdje moest drogen).
Ondertussen moest onze boiler vervangen worden, ok dat kan gebeuren...
We hadden onze kasten tegen de muren gezet, om dan tot de conclusie te komen dat daardoor de hele muur beschimmeld werd.. (geen lucht ?) Die kasten zitten dar nu in het midden van de gang (in onze weg maar goed), maar zo zijn de schimmels niet erger...
De wintermaanden voorbij, merken we één en al natte plaatsen op de muren. We dachten aan opstijgend vocht maar dat bleek niet zo te zijn. Dan maar de verzekeringsmaatschappij gebeld, CIBOR is gekomen en blijkt dat we niet met een lek zitten, maar eerder door die kapotte boiler er veel water verloren gegaan is in onze grond (hij heeft meer dan 3 emmers per dag gelekt) en dat onze muren dat absorberen. Nu de boiler vervangen is, zal dat uit zichzelf wel drogen ...
Hierdoor zijn we wel te weten gekomen dat het klein nat plekje (zie hierboven) groter was geworden en dat dit te maken heeft met de afvoer die absoluut niet goed is.
Nu blijkt ook dat zo goed als alle buizen van de badkamer aan vervangen toe zijn
Ik kan wel huilen natuurlijk want dit kunnen wij onmogelijk betalen
Dit zijn toch duidelijk allemaal verborgen gebreken. Wij hebben nu niet meteen een vochtmeter in de hand en we konden zelfs niet aan de boiler (noch hem zien tijdens het bezoek) want deze was afgeschermd door een zwaar glas die we achteraf hebben moeten uithalen, wat niet gemakkelijk was...
Kunnen wij ons verhalen op de vorige eigenaars? !!
Die wisten toch duidelijk wat er aan de hand was !! Ik geloof echt niet dat ze dit allemaal niet wisten ... Anders ezg je niet dat je "bepleisterd" hebt eh
En ja onze compromis sluit de verborgen gebreken uit, maar dit is allemaal om je geloof in de mensheid te verliezen