invaliditeit

mickyken
Topic Starter

invaliditeit

#1 , 23 mar 2012 17:53

als zelfstandige uitgeschreven uit de zaak wegens invaliditeit maar werk gewoon verder en profiteerd van uitbetaling invaliditeit.
mag dat zo maar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief

#2 , 23 mar 2012 18:26

Neen, dat mag zeker niet.

mickyken
Topic Starter

#3 , 23 mar 2012 20:03

waar kan ik dit aangeven er zijn al profiteurs genoeg.

Reclame

WindowsXP

#4 , 24 mar 2012 19:11

Met dergelijke klachten kan je contact opnemen met de RIZIV.. :

Code: Selecteer alles

http://www.riziv.be/nl/contacts/index.htm

denlowie
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 mar 2012 19:52

Als zelfstandige heb je twee uitkeringen van de invaliditeit, één met volledige stop zetting van het bedrijf en één met voortzetting van het bedrijf, en daar is verschil in de dagelijkse vergoedingen !

Hoe is dit in deze zaak ??, heb je zicht op wat deze zelfstandige trekt ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

curl
Topic Starter

#6 , 24 mar 2012 20:26

Waarschijnlijk niet... Hij wil gewoon zijn eigen frustraties op die zelfstandige uitwerken... :)

WindowsXP

#7 , 24 mar 2012 22:54

Tja dat is ook waar hoor.. zelfs als invalide mag je soms deeltijds gaan werken.. dus ja mss is dat in geval van deze persoon zo???

mickyken
Topic Starter

#8 , 24 mar 2012 23:18

Hij is uitgeschreven uit de zaak die zijn zoon nu verder zet en mag hij niet meer voor de zaak werken normaal maar werkt gewoon door zoals vroeger.klopt niet heeft zich speciaal laten uitschrijven om een groter bedrag te ontvangen van het riziv.
En aan Curl hier zijn geen frustraties mee gemoeid ik volg gewoon de wet en het riziv zal het wel uitzoeken.

curl
Topic Starter

#9 , 24 mar 2012 23:32

Mja mickyken... Nooit gehoord van leven & laten leven?

9/10 heb je het verkeerd voor, en wat als ze dan besluiten om jou voor de rechtbank te dagen?

WindowsXP

#10 , 25 mar 2012 03:47

9/10 heb je het verkeerd voor, en wat als ze dan besluiten om jou voor de rechtbank te dagen?
Ze kunnen mickyken NIET voor de rechtbank dagen want RIZIV verstrekt GEEN ENKEL informatie van de persoon die de klacht indient en houdt hem/haar VOLLEDIG anoniem!

klungel
Topic Starter

#11 , 25 mar 2012 10:45

wat win je hierbij ?

en wat vind je dan van die 4 000 000€ belastingsvrij die jean luc volgende maand mag gaan ontvangen als extra verloning waar zitten ze dan met hun wetten ? en zwijgen we over de 1 000 000 000€ belastingsvrije bonus die men gaat schenken aan de toog bij het pintjes fabriek

bartvdv

#12 , 25 mar 2012 11:39

wat win je hierbij ?

en wat vind je dan van die 4 000 000€ belastingsvrij die jean luc volgende maand mag gaan ontvangen als extra verloning waar zitten ze dan met hun wetten ? en zwijgen we over de 1 000 000 000€ belastingsvrije bonus die men gaat schenken aan de toog bij het pintjes fabriek
Dat is niet illegaal. Moreel min of meer verwerpelijk, maar dat is dan ook alles. Alhoewel ik vind dat iedereen mag verdienen wat ze willen. Als InBev walgelijk hoge premies wil uitbetalen, dan is dat hun goed recht. Het staat je vrij te solliciteren voor een postje in de raad van bestuur; juiste studies doen en beginnen met netwerken.

mava105
Juridisch actief: Nee

#13 , 25 mar 2012 12:49

Het staat je vrij te solliciteren voor een postje in de raad van bestuur; juiste studies doen en beginnen met netwerken.
En ook om 15 à 16 uur per dag te werken, en zeer flexibel te zijn.
Heb nog geen vakbond voor CEO's gezien die hier tegeningaan. :lol:

klungel
Topic Starter

#14 , 25 mar 2012 15:02

Het staat je vrij te solliciteren voor een postje in de raad van bestuur; .
is het niet eerder via vriendjespolitiek of verkiezingsgeschenkje ?

Oude Belg

#15 , 25 mar 2012 19:07

Wel mee oppassen. Leven en laten leven is prima, maar ik besef maar al te goed dat ik véél meer belastingen betaal dan nodig omdat er
-mensen in het zwart werken en dus geen, of veel te weinig belasting betalen
-mensen de sociale zekerheid oplichten.
Leven en laten leven? Ik en mijn gezin moeten ook leven. Echtgenote en ik zijn beide werknemers zonder mogelijkheid tot frauderen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Andere”