#53 , 25 mar 2012 11:42
Dringende stappen:
-Slot veranderen van uw buitendeuren: aangezien de meter op nr 8 staat, en u daar woont, mag de verhuurder niet zomaar binnen komen (of toegang verschaffen aan iemand anders, zoals technieker). Ook verbieden dat er iemand bij u binnen komt mag hij trouwens niet.
-Via AS melden aan bedrijf dat u geen opdracht heeft gegeven, maar uw verhuurder, dat u niet betaald, en dat ze de factuur naar de verhuurder dienen te sturen.
-Via AS verhuurder op de hoogte brengen van bovenstaande stappen, en melden dat bij volgende keer dat hij zich toegang verschaft u klacht neerlegt wegens huisvredebreuk (ook doen!).
-Technieker laten langskomen om uw installatie grondig te laten nakijken, en politie bellen indien verhuurder komt dreigen (melden dat iemand agressief is tegen u, en dat u geweld vreest, dringend laten komen).
Indien technieker onregelmatigheden vaststelt (zoals kabel die vertrekt naar buurman of stal achter uw meter):
-Kabel meteen laten ontkoppelen.
-Klacht neerleggen wegens diefstal van energie bij politie.
Een verhuurder die op deze manier te werk gaat, heeft waarschijnlijk iets te verbergen, en dit zal niet bij een verzoening worden opgelost. Bewijzen verzamelen, en op uw rechten staan is nu de boodschap.