Probleem met KWH meter

JPV
Juridisch actief: Ja

Re: Probleem met KWH meter

#46 , 20 mar 2012 20:31

Weet je wat er in die stal gebeurt? Gezien de agressie van de boer zou ik toch mischien vooraf eens de politie inlichten. Een hoog verbruik én installatie van zonnepanelen én foefelen met de electriciteitsinstallatie zou ook wel eens op andere zaken kunnen wijzen (wietproductie).

Als je natuurlijk weet dat daar gewoon wat koelinstallaties staan, is er geen vuiltje aan de lucht (allez, toch niet op dat vlak). Volg verder het advies van VDB

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#47 , 20 mar 2012 21:26

U kan/mag in de stal? dan kan/mag u ook de politie meenemen on een kijkje te nemen.

famgillen
Topic Starter

#48 , 20 mar 2012 21:36

U kan/mag in de stal? dan kan/mag u ook de politie meenemen on een kijkje te nemen.
Nee ik mag niet in het hok komen. Maar ik doe het gewoon zeker als er een stop naar beneden is of ik moet de meter stand opnemen.

Maar is zoals het nu zit maar 1 hoofd stop voor 3 panden is dus illegaal begrijp ik dan?

Reclame

Vandebos

#49 , 20 mar 2012 22:32

Yup, klinkt meer en meer louche in mijn opinie

famgillen
Topic Starter

#50 , 24 mar 2012 23:48

Nog maar eens een update.

Ik kwam woensdag thuis en ik zeg een busje van de elektromonteur die ik niet kende. Schijnbaar was de elektromonteur er al een tijdje toen ik aankwam was de elektromonteur z'n spullen aan het inpakken. Me verhuurder heeft mijn KWH meter laten vervangen omdat de oude schijnbaar kapot was. Me verhuurder vertelde mij in volle blijdschap dat me KWH meter het weer normaal doet. Ik natuurlijk weer blij maar nu komt he. Gisteren kreeg ik met de post een rekening van het elektro bedrijf die de meter vervangen heeft of ik even 2.633.44 euro wil overmaken op hun rekening. En de rekening stond op mijn naam. Ik heb het bedrijf gebeld wat dit voor onzin was. Ik heb verteld dat ik hun niet de opdracht heb gegeven voor het vervangen van de meter en dat ik ook niks heb ondertekend na lang praten kwam er geen oplossing. Dus ben ik naar me verhuurde gegaan en om opheldering gevraagd. Hij beweerd omdat wij schijnbaar de KWH meter hebben misbruikt en dan ook kapot is gegaan. En me verhuurder zegt dat hij dan de kosten op mij kan verhalen. Ik heb me verhuurder verteld dat de rekening van de elektromonteur wel op mijn naam is gezet zonder mijn toestemming. Maar hij gaf daar geen antwoord op. Hij zei nog wel even voordat hij de deur slot dat ik de nieuwe hoofdschakelaar ook binnen twee weken moet betalen anders haalt hij bij ons alle stoppen er uit.

Wat moet ik hier mee?. Of wat kan ik hier tegen doen?.

christofgh

#51 , 25 mar 2012 08:27

Het is nen gouden kwh meter zeker, ik zou tegen uw verhuurder dreigen met niks meer betalen.

Hij ids duidelijk in de fout geweest en heeft dat laten rechtzetten door zijn elektricien. Nu ga je moeilijk nog iets kunnen bewijzen. Als je de elektriciteit moet betalen aan hem, dan niet meer betalen en dreigen met nen advokaat.

mava105

#52 , 25 mar 2012 11:12

Zou het niet eens tijd worden dat je zelf naar de vrederechter stapt? Eerst verzoening aanvragen. Kost praktisch niets.
Heb je uw verhuurder ooit al eens aangetekend aangeschreven over dit probleem?

Turaki

#53 , 25 mar 2012 11:42

Dringende stappen:
-Slot veranderen van uw buitendeuren: aangezien de meter op nr 8 staat, en u daar woont, mag de verhuurder niet zomaar binnen komen (of toegang verschaffen aan iemand anders, zoals technieker). Ook verbieden dat er iemand bij u binnen komt mag hij trouwens niet.
-Via AS melden aan bedrijf dat u geen opdracht heeft gegeven, maar uw verhuurder, dat u niet betaald, en dat ze de factuur naar de verhuurder dienen te sturen.
-Via AS verhuurder op de hoogte brengen van bovenstaande stappen, en melden dat bij volgende keer dat hij zich toegang verschaft u klacht neerlegt wegens huisvredebreuk (ook doen!).
-Technieker laten langskomen om uw installatie grondig te laten nakijken, en politie bellen indien verhuurder komt dreigen (melden dat iemand agressief is tegen u, en dat u geweld vreest, dringend laten komen).

Indien technieker onregelmatigheden vaststelt (zoals kabel die vertrekt naar buurman of stal achter uw meter):
-Kabel meteen laten ontkoppelen.
-Klacht neerleggen wegens diefstal van energie bij politie.

Een verhuurder die op deze manier te werk gaat, heeft waarschijnlijk iets te verbergen, en dit zal niet bij een verzoening worden opgelost. Bewijzen verzamelen, en op uw rechten staan is nu de boodschap.

famgillen
Topic Starter

#54 , 25 mar 2012 12:27

Maar weer een update

Zoals eerder ik al aangaf me verhuurder is bezig met solar op mijn dak. Ik werd vanmorgen wakker en ik ging naar bij het raam kijken toen zag ik dat me verhuurder bezig was om solar platen in mijn garage aan het zetten was. Ik ben naar buiten gegaan en ik heb me verhuurder er op aangesproken dat hij daar geen toestemming voor heeft. Maar wat ik ook zei maakte hem geen reet uit hij ging veder. Nu heb ik een garage vol solar platen staan ik kan me auto niet meer kwijt in de garage en de kinderen kunnen niet meer bij hun buiten speelgoed. Ik weet dat me verhuurder geen recht heeft maar wat kan ik doen dat die platen zo snel mogelijk uit me garage verdwijnen??

Zou het niet eens tijd worden dat je zelf naar de vrederechter stapt? Eerst verzoening aanvragen. Kost praktisch niets.
Heb je uw verhuurder ooit al eens aangetekend aangeschreven over dit probleem?
Ja ik heb me verhuurder al twee weken terug aangetekend aangeschreven over mijn KWH meter.

Turaki

#55 , 25 mar 2012 12:47

Politie laten langskomen om huisvredebreuk te laten vaststellen, en vervolgens platen buiten zetten.

mava105

#56 , 25 mar 2012 12:57

Garage afsluiten, eventueel met nieuw slot. en dan een huur vragen aan uw verhuurder. Auto binnerijden, en tegen zijn platen rijden. Sorry had ze niet zien staan. :lol:
Uw kinderen hun speelgoed buitenhalen en een paar platen beschadigen. Sorry, wist niet dat ze hier stonden.
Jij bent nu al een paar weken aan het afgeven op uw verhuurder, maar blijkbaar heb je nog geen wettelijke stappen ondernomen om hieraan te verhelpen. Stap naar de vrederechter. Maar leg minstens al eens klacht neer bij de politie.

Turaki

#57 , 25 mar 2012 13:02

Huur op een geblokkeerde rekening tot platen verwijderd, -10% omdat u uw garage niet kan gebruiken. Via AS melden dat u dit vrijgeeft zodra platen verwijderd (na afspraak, want hij mag niet binnen zonder uw toestemming, en u heeft de sloten vervangen).

Alle communicatie vanaf nu via AS, en politie bellen elke keer verhuurder uw eigendom betreed of staat te roepen (agressie).

famgillen
Topic Starter

#58 , 25 mar 2012 13:09

Garage afsluiten, eventueel met nieuw slot. en dan een huur vragen aan uw verhuurder. Auto binnerijden, en tegen zijn platen rijden. Sorry had ze niet zien staan. :lol:
Uw kinderen hun speelgoed buitenhalen en een paar platen beschadigen. Sorry, wist niet dat ze hier stonden.
Jij bent nu al een paar weken aan het afgeven op uw verhuurder, maar blijkbaar heb je nog geen wettelijke stappen ondernomen om hieraan te verhelpen. Stap naar de vrederechter. Maar leg minstens al eens klacht neer bij de politie.
Ik heb een half uur geleden contact gehad met de politie en die komen in de loop van de middag een kijkje nemen en zich een beeld maken van de situatie.
Zoals ik aangaf heb ik twee weken geleden me aangetekend aangeschreven over mijn KWH meter waar geen reactie op gekomen is. Maar goed KWH meter doet dat dan weer wel. Al blijft met verbruik onverminderd hoog.

famgillen
Topic Starter

#59 , 25 mar 2012 20:25

Pfftt na een zware middag weer een verslag.

Rond 17:00 uur kwam de politie aan de deur. Ik heb de agenten mijn garage laten zien en ik heb gezegd dat de spullen zonder mijn toestemming er in zijn gezet. En gezegd dat ik alles weg wil hebben. 1 agent heeft me verhuurder er bij gehaald en gesommeerd dat de spullen meteen weg moeten gehaald worden. Me verhuurder vloog tegen mij en tegen agenten uit. Uit eindelijk werden de spullen verwijdert onder toezicht van de agenten en mij. Toen het gedaan was kwam me verhuurder weer zeiken en liep het helemaal uit de hand. De agent zei tegen mij dat ik beter naar binnen kon gaan en dat hun er zo aankwamen. Me verhuurder heeft een boete gekregen wegens het beledigen van een ambtenaar. Tijdje later kwamen de agenten bij mij in de woning om de dingen te bespreken.

Plots vroeg 1 agent aan mij of onze woning wel veilig is. Ik heb gevraagd wat bedoel je. De agent zei dat er 10 jaar geleden in ons huis een brand is geweest als gevolg van een kortsluiting. Uit onderzoek was gebleken dat er in de stoppen kast iets goed fout zat wat een kortsluiten in een stop contact in de woning had gegeven. De agent was enorm verbaast dat de stop contacten nog steeds niet vervangen zijn en dat de huidige stop contacten al lang verboden waren. De agent kent de woning na 10 jaar nog steeds en dat hij toen binnen was geweest met de brandweer en schrokte over de algemene staat van de woning. De agent vroeg aan mij of hij een rondje door het huis mocht maken ik zei ja geen probleem. Ik ben samen met de agent een rondje gaan maken en hij liet me zien welke kamer er brand was geweest. In de desbetreffend kamer waren na de brand spaan platen geplaatst en daar weer een nieuwe stop contact geplaatst. De agent kreeg een plaat die niet goed was zat iets naar voren en hij liet me zien dat de branden plekken de verbrande stop contact er gewoon nog zit. Me verhuurder heeft er alleen spaan platen voor gedaan.

De agent zag ook dat er stroom draden lopen van vroeger die verboden zijn maar hier nog steeds is aangesloten gaat om oude stroom kabel met de papier er in verwerkt. De agent zei dat dit een zeer onveilige situatie is en zeker omdat alles hier van hout is. De agent zei ook dat heel de woning naar schimmel stinkt, Ik wist de agent alleen te vertellen dat er de kelder wat wij niet huren heel veel schimmel zit. We zijn daar gaan kijken en inderdaad we treffen daar een lekkende water tank aan en er is veel schimmel de agent zei dat trekt allemaal naar boven de woning in wat je gewoon niet ziet of merkt maar wel heel ongezond voor de kinderen.

We gingen weer terug naar z'n collega en hij ging het bespreken met z'n collega. Even later kwam de agent weer bij mij. En hij deelde mij mij dat hij een zorg melding gaat doen bij jeugdzorg omdat de veiligheid en de gezondheid van de kinderen in gevaar is.

bij wie kan ik nagaan of er een onderzoek moet komen in de woning omtrent de veiligheid en gezondheid??

mava105

#60 , 25 mar 2012 20:36

Dringend naar de bouwdient van uw gemeente stappen en een woningonderzoek vragen. PV nummer van de politie meenemen.
Reageer snel want jeugdzorg zou kunnen besluiten uw kinderen tijdelijk ergens anders onder te brengen gezien de toestand van het huis (schimmels, brandgevaar)

Terug naar “Huren”