helemaal op

ejoso
Topic Starter

helemaal op

#1 , 17 jun 2007 11:51

hier kom ik met een lang verhaal
heb myn man tien jaar geleden leren kennen ie had een drugs verleden
en een eenorme schuldenberg
myn liefde was zo groot dat ik alles erby nam
na enkele jaren begon het bingo
drank en terug drugs problemen daardoor zyn we al 2 maal uit elkaar gegaan na 5 tal maanden kwam ie met hangende pootjes terug hem altyd terug een kans gegeven dacht men leert uit zyn dommigheden
vorig jaar in augustus terug na een breuk binnen genomen
sinds september sukkel ik met hernai,s waaronder al een operatie aan myn nek
hy is nu op 2 juni weer met de noorderzon weg zonder enige reden niks
kon ie myn ziekte niet aan ?
OP 5 juni kreeg ik via de deurwaarder een brief van zyn advocaat aanvraag echtscheiding reden ik zou momenteel overspel plegen
ie doet dit waarschynlyk om zo het onderhoudsgeld voor my te ontlopen
ik ben bang voor myn kinderen wat als ze daar moet afzetten
en ie weer aan de drugs hervalt
ie haalt feiten op van 4jaar geleden als we ook 6maanden uit elkaar waren toen had ik inderdaad een goede vriend die me steunde in die moeilyke tyd maar we hadden geen relatie niks maar ie haalt die mens zyn naam door slyk
hoe zou myn inderen kunnen beschermen
ik heb van alles bewyzen wat ik gedaan heb voor hem betaling bezoeken aan gevang van drugssporen in zyn urine 2 jaar geleden
dank voor jullie raad
eenvoud siert de mens
waarom leven zo moeilyk maken alst zo mooi kan zyn

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
YoeriS

#2 , 17 jun 2007 12:06

Hij moet die overspel kunnen bewijzen door vaststelling van een gerechtsdeurwaarder, dit is blijkbaar niet gebeurd en is er geen sprake van overspel dus die feiten kan hij al niet hard maken in een rechtszaak.

En zijn het zijn kinderen? De rechter zal zijn strafrechterlijk verleden i.v.m. die drugs wel controleren en zal dan de kinderen wel permanent aan u toewijzen.

ejoso
Topic Starter

#3 , 17 jun 2007 12:33

er zyn 3 kinderen van uit myn eerste huwelyk
en 2 van nu 5 en byna 8 jaar
t,is vooral voor kleintjes dat bezorgd ben
eenvoud siert de mens

Reclame

ejoso
Topic Starter

#4 , 17 jun 2007 12:39

en inderdaad is hy 2 maal veroordeeeld via cor rechtbank
dealen en gebruik in groep
waardoor hy werd veroordeeld en 3 maanden gevang had
ook een veroordeling diefstal
men denkt nu meschien had beter uit u ogen gekeken
maar ja liefde maakt blind
en men denkt elkeen verdiend een 2 de kans in t,leven
dat men drugs verslaafde kan helpen op de juiste baan te blyven
maar niks is moeilyker men verteld veel over ex drugs verslaafden
maar nooit over het lyden van de mensen die er mee moeten samenleven
geduld had ik genoeg en kansen heb ik ook al genoeg gegeven
maar nu moet denken aan de ki,deren want voor hen doet dit ook geen deugd
eenvoud siert de mens

YoeriS

#5 , 17 jun 2007 12:40

Wat betreft de toewijzing:

Tijdens een echtscheidingsprocedure of bij een procedure betreffende de omgangsregeling (tijdens de echtscheiding of in een geschil van ouders die gescheiden leven) kan de rechtbank beslissen om een sociaal onderzoek te laten uitvoeren. Dit kan zij doen op eigen initiatief, op verzoek van het openbaar ministerie of op vraag van ??n van de ouders.

Dit onderzoek dient om de kinderen te horen in hun eigen omgeving en tegelijk ook om informatie te verzamelen over die omgeving zelf. Een sociaal onderzoek helpt de rechter om een beslissing te nemen met oog voor het belang van het kind. De dienst die met het onderzoek gelast wordt, brengt ??n of meerdere bezoek(en) aan de kinderen en aan beide ouders. Op basis daarvan wordt een verslag opgemaakt dat der rechter kan raadplegen. De uitspraken van het kinderen worden niet ter inzage aan de ouders gegeven. Het verslag wordt echter wel toegevoegd aan het dossier en kan door beide partijen worden ingezien. Het is de rechter zelf die beslist in hoeverre hij daar rekening mee wil houden. Hij moet immers ook rekening houden met de beide partijen en dit alles binnen de grenzen van de wetgeving.

Wat betreft de alimentatie:
Het betalen van alimentatie is gebaseerd op bovenstaand wetsartikel: ?De ouders dienen naar evenredigheid van hun middelen te zorgen voor de huisvesting, het levensonderhoud, het toezicht, de opvoeding en de opleiding van hun kinderen.?
Hiermee ligt het algemeen principe van de alimentatie vast.

Afstamming

Dit principe omvat de plicht van elke ouder om bij te dragen in de kosten die verbonden zijn aan het levensonderhoud en passende opleiding van het kind. Hoewel niet-samenlevende ouders in de meeste gevallen geconfronteerd worden met "alimentatie", is de onderhoudsplicht geen principe uit het echtscheidingsrecht. Het is afkomstig uit het afstammingsrecht. Iedereen die een kind verwekt, erkent of adopteert, is verplicht om naar vermogen bij te dragen aan de kosten die verbonden zijn aan het levensonderhoud en passende opleiding van het kind.

ejoso
Topic Starter

#6 , 17 jun 2007 12:44

zou zelf gaan aankloppen by de commisie van de kinder bescherming
of afwachten wat de rechter beslist
eenvoud siert de mens

ejoso
Topic Starter

#7 , 17 jun 2007 12:50

ie verwyt me ook dat ik een anti conceptie staafje heb laten plaatsen

maar dit is wel gebeurt vorig jaar in de tyd dat we uit elkaar waren
met de gedachte dat niet meer ging goedkomen tussen ons
hy haalt dit aan als vernedering
eenvoud siert de mens

YoeriS

#8 , 17 jun 2007 12:58

Blijkbaar is uw man alle mogelijke rechtsmiddelen aan het aanwenden om zijn verantwoordelijkheid te ontlopen. Mijn advies is dan ook dat u een goed advocaat neemt die uw rechten zal verdedigen in de rechtszaal, u man heeft geen grond om op te staan maar alleen een goede advocaat zal dit kunnen weerleggen.

Wat die vernedering betreft, dit is zeker niet aanwendbaar aangezien u al 2 kinderen van hem hebt gekregen en in totaal 5 kinderen heeft. De rechter zal ook begrijpen dat u geen 6 kinderen wilt krijgen.

In ieder geval moet u dat sociaal onderzoek aanvragen bij de rechter, hij beslist immers over de toewijzing van de kinderen.

Maar neem in ieder geval een goede advocaat onder de arm, uw man is ten einde raad en wilt blijkbaar alles gebruiken wat hem enig voordeel kan opleveren. Bescherm u hiertegen!

Terug naar “Echtscheiding”