almentatie

kristatje
Topic Starter

almentatie

#1 , 03 mar 2012 20:06

graag zou ik huwen met me vriend ,momenteel betaal ik almentatie voor me kinderen die verblijven bij de ex,
moet mij vriend als we huwen en er gebeurt iets met mij verder almentatie betalen voor mij kinderen
en kan mij ex als hij in beroep gaat in gent de loon van me vriend erbij betrekken als we huwen ,want hij is geld uit

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 mar 2012 22:04

me = mijn !!!!!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

lucgescheiden

#3 , 03 mar 2012 22:21

Wanneer uw ex er een zaak van maakt, en wanneer hij laat gelden dat u door uw samenwonen met uw vriend minder woonkosten hebt,
dan loopt u het risico dat hij daadwerkelijk een herziening verkrijgt.
Wanneer er met u iets gebeurt, dan komt blijft uw tweede echtgenoot buiten schot wat betreft alimentatie,
hij zou het echter wel moeilijk kunnen krijgen wanneer uw kinderen hun erfdeel komen opeisen...
immers, welke eigendommen zijn van hem, en welke waren van jou...
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

klungel

#4 , 20 mar 2012 10:41

hij zou het echter wel moeilijk kunnen krijgen wanneer uw kinderen hun erfdeel komen opeisen...
immers, welke eigendommen zijn van hem, en welke waren van jou...
waar kunnen de kinderen dan aanspraak op maken op wat van hem was vóór ze getrouwd waren ?
en is er dan minstens geen vruchtgebruik ?

lucgescheiden

#5 , 24 mar 2012 03:10

Het automatisch toekennen van vruchtgebruik aan de langst levende (gehuwde) is idd in de wetgeving opgenomen.
Maar ik zou er niet van verschieten dat er wetten bestaan die; uw ex en/of uw kinderen,
kunnen hanteren om dergelijke regeling aan te vechten.
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Echtscheiding”