#10 , 21 mar 2012 09:49
Maar 24€??
Het gaat hem mij om het principe, en ik zie niet in welk voordeel er verbonden is aan het niet hebben van een domicilie-adres, ik kan nergens van genieten en zelfs het kindergeld krijg ik niets.
Het is zelfs zo dat ik van niets van briefwisseling op de hoogte ben, met als gevolg dat ik zelfs al deurwaarder aan mijn deur heb gehad van onbetaalde ziekenhuisrekeningen waarvan ik nog nooit een brief had van gezien en dus compleet van niets wist.
Resultaat was wel dat er een schuld was van 2400€ waarvan ik niets wist, maar aangezien ik mede-ouder was mocht ik wel opdraaien voor de kosten, advocaat mogen nemen, naar rechtbank mogen gaan, uiteidelijk nog de helft mogen betalen.
Mijn ex had een afbetalingsplan, maar als ze niet tijdig betaalde kreeg ik wel brief van de deurwaarder en indien ze niet meer zou betalen mocht ik verder betalen.
Toen was mijn adres blijkbaar wel goed, als het voor de betalen is, dan is er sprake van 2 adressen, maar als het voor te krijgen is, dan verschuilen ze zich achter het domicilie-adres.
Dus waar zijn de voordelen???
Het wordt inderdaad dringend tijd dat deze wetgeveng eens wordt nagekeken, want er zijn toch steeds meer en meer ouders die zo een regeling hebben.