Inderdaad, vreemde gedachtengang van Alain. Het komt er een beetje op neer dat hij vind dat iemand die in een relatie zit, geen recht meer heeft op privacy...
een privacy is maar een schone excuus voor iemand zijn donkere zaken, ik heb niks tegen de vrije relaties enzo, nochtans heb ik dit zelf meegemaakt maar eens jij getrouwd bent is het gedaan met prive leven voor je alleen, daarnaast begint het privéleven tussen jouw en je vrouw. elke normale man is een eigenaar en een doorzetter dit zit in ons dna en hormonen, wij mannen beschermen wat van ons is.
Ik denk dat je best voor jezelfs spreekt. Wat jij een "normale man" noemt, is voor de meesten hier niet zo "normaal". Ik voel me als man geen "eigenaar" van mijn vriendin / toekomstige vrouw. Ik heb er ook geen behoeft aan om achter haar rug haar te controleren (en vice versa). Ik vertrouw haar. Als bij één van ons beide de GSM gaat, of er komt een SMS-je binnen, gebeurt het geregeld dat er aan de andere gevraagd wordt: "kijk eens even wie er mij een SMS-je stuurt, ik ben bezig!". Of het gebeurt dat we elkaars e-mail even checken (de éne is op de computer bezig, de andere is TV aan het kijken, en dan vraagt de "computerende": "Moet ik nog naar uw mails kijken, of niet?"). Als je dingen te verbergen hebt, ga je niet toelaten dat je partner je e-mails even nakijkt of je GSM opneemt, niet?
Het grote verschil is hier wel dat niemand van osn twee OP EINGEN INITIATIEF de GSM of de mails van de andere gaat nakijken. En zeker al niet echter de rug van de andere! Alain, sorry, maar indien je echt achter de rug van je partner zaken wenst te controleren, kan je niet meer over een gezonde relatie spreken. Jij mag het anders zien, uiteraard, maar ik vrees dat je alleen staat in die visie.
Uw uitspraak "privacy is een excuus voor iemand zijn donkere zaken" is er helemaal over. Dan heb je het helemaal niet begrepen, da's wel duidelijk...