Hallo iedereen,
Ik zit in de volgende situatie:
Ik ben drie jaar geleden gescheiden met EOT van mijn echtgenoot. Wij hebben samen een zoontje dat nu in volledig verblijf-co-ouderschap (week-week regeling) opgroeit. In de EOT staat vermeld dat ons zoontje bij mij gedomicilieerd zal worden en gedeelde fiscale voordelen. Het kindergeld wordt gestort op een kinderrekening en daarmee worden de kosten betaald.Op het moment van de ondertekening van de akte was de nieuwe vriendin van mijn echtgenoot zwanger van hun eerste kindje (zijn tweede).
Nu, drie jaar later, verwachten mijn ex en zijn vriendin (ondertussen vrouw) hun tweede kindje (zijn derde). Nu wil hij de domicilie van ons zoontje verzetten naar zijn adres om zo meer kindergeld te ontvangen. Hij verbindt er zich toe om ons zoontje een gelijk deel te geven. Maw het totale kindergeld te delen door drie en een derde op de kinderrekening te storten.
Ik kan mij hier niet in vinden. Ik ben nu alleenstaande moeder. Ik trouw eind dit jaar en dan zou ik graag ook nog een kindje willen. Ik zie niet in waarom ik voor mijn tweede kind minder kindergeld zou krijgen. Als de domicilie van mijn zoontje veranderd wordt mijn tweede kind ineens mijn eerste. Daarnaast heb ik het emotioneel ook moeilijk met het feit dat mijn zoontje niet bij mij gedomicilieerd zou zijn.
Aangezien ik niet wil "toegeven", vindt mijn ex dat dit door een rechter beslist moet worden. Welke rechtbank is hiervoor bevoegd?
Kan het dat ik de domicilie verlies omdat ik minder kinderen heb? De domicilie is vastgelegd in de EOT. Kan hierop teruggekomen worden?
Alvast bedankt voor de reacties!