jeugdrechter gaf dus bezoekRECHT aan een 25j in een oooc geplaatst door jeugdrechter bij een 14j!!tegen de wens van de ouders in, terwijl er een zaak is opgestart die voor correctionele gaat komen!ze zou, als ze nog buiten de regels zou kleuren, naar een gesloten instelling vliegen
wel, 2 weken geleden is ze gaan lopen in de instelling en hij "vond" haar toevallig terug na middernacht en zou politie en oooc gebeld hebben, wij wisten niks!wij hebben de hele nacht zitten wachten, zelf nog nar politie gebeld die zei niks te weten, om 8h naar oooc gebeld die zei dat er nog totaal geen nieuws was, toen zelf naar politie van zijn stad en toen naar politie van oooc gebeld en beiden zeiden niks te weten...
om 10h krijg ik dan tel van oooc dat politie wist dat ze bij hem was, om 11h tel van politie dat ze terug in oooc was
wij wilden een pv laten opmaken van ontvoering daar ze pas 15 is en hij 26 maar dan krijg je eersy ye horen:ze is toch terug, dan weer, ze staat onder toezicht jeugdrechter, euh, wij zijn niet ontvoogd als ouders en dan weer, er is een pv opgesteld van haar verdwijning en hij staat op als getuige!!!
volgens politie zou jeugdrechter wel uitmaken dat ze bij hem was...maw geen pv willen opmaken van ontvoering, kunnen wij dit als nog laten doen?
vrijdag verklaarde een medewerkster van het oooc dat de politie al 's nachts om 3h wist waar ze was en dat politie toestemming had gegeven dat onze dochter van 15 bij hem(thuis) mocht blijven die nacht, kreeg die begeleidster van onze dochter te horen, dat ze die nacht niet bij zijn ouders thuis had verbleven maar met hem alleen in de auto, bijna 10h lang...
vandaag naar die politie gebeld en die zegt dat ze nooit de toestemming hiervoor hebben gegeven, alsook gisteren gebeld met oooc waar een andere medewerker beweerde dat zijn collega al om 8h 's morgens had gezegd dat ik politie moest contacteren, dat loog hij want ik hield zwart op wit "ergens" dit bij en kan dit bewijzen aan de hand van genoteerde uren...
wie is hier dik in de fout aan het gaan?
sommigen zouden zeggen, ze is bijna 16j, neen, dit begon al op 13,5j en waar zijn je rechten als ouders als je niet kunt ingrijpen bij verkeerde vrienden...
want...
bij de zoektocht naar onze dochter met 4 auro's, 4 vrouwen en 3 mannen(2jongeren), hebben we km's gereden doodongerust en besloten op laatste moment naar zijn ouderlijk huis te rijden om te vragen of ze niet wisten waar hun zoon uithing want zijn gsm stond ook af...
wel, van ontvangstcomité gesproken, ongeveer 15 mannen waaronder zijn vader stonden buiten, ik besloot alleen uit te stappen om niets te laten escaleren
heb de vader beleefd achter zijn zoon gevraagd toen andere dochter van mij erbij kwam, begint die "ouwe" daar ineens te schreeuwen tegen haar, ik dacht nog, vanwaar kent hij haar?
toen kwam andere zus er ook bij en die oude flipte helemaal, die gewoon slaan naar oudste dochter en toen stapte mijn man uit de auto:hela, met uw handen van mijn dochters blijven hè, wou die oude slaan naar mijn man, die ook in reactie ging maar hem niet aanraakte maar toen escaleerde alles!
afschuwelijk!
de oude haalde ineens een hamer achter zijn brievenbus uit en wou ermee slaan naar mijn man zijn hoofd, die gelukkig niet getroffen werd, intussen vlogen anderen op hem af en op de meisjes en hun lieven, oudste dochter kreeg verschillende karatetrappen in borststreek(meerdere gekneusde ribben, 2 weken werkonbekwaam), jongste zus die erbij was, kreeg slag op de neus, een jongere stond te springen en te zwaaien met een uitgeklapt mes voor mij en de kinderen, afschuwelijk, ik dacht nog, als die steekt, die steekt niet enen keer, zo opgefokt was die...
en het was diezelfde persoon die met zo een sleutel om wielen te verwisselen, razend op mijn man kwam afgelopen terwijl hij met zijn rug naar hem gekeerd stond, gelukkig dat er geschreeuwd werd, anders was zijn hoofd ingeslagen...
mijn man was toen ook over zijn kookpunt, kleren van het lijf gescheurd toen hij zich met "iets" wou verdedigen, ik smeekte hem dit niet te doen, zij waren in grote meerderheid en was bang dat er nog meer gekwetsen zouden vallen en terwijl ik hem kalmeer komt er een slag van die geflipte over mijn schouder in mijn man zijn gezicht, resultaat gebroken neus, afgelopen vrijdag geopereerd, 2 weken werkonbekwaam...
intussen was vriendje van oudste dochter weggescheurd met haar auto toen iemand schreeuwde dat die 26j in aantocht was, de weg loopt hellend af met een "bobbel" erin, resultaat, verliest grip op de weg, ook nog autoongeval, die hele bende aan het lachen(hij week werkonbekwaam) en vies gezegd, gelukkig dat dit ongeval gebeurde, er waren misschien doden gevallen...
intussen was vrijdag ook intake'kennismaking) met het nieuwe tehuis waar dochter heen gaat, 4 of 5 straten verder dan "zijn" thuis, kan je je dat voorstellen??
zij gaf daar aan dat ze rust wil maw, ze wil weer totaal geen contact meer met niemand ook niet met grootouders, we staan weer 6 maanden terug
de straf voor haar nacht weg? hij mocht 1x in de week niet op bezoek, ze zou hem 1 uurtje niet zien?
kan je dat begrijpen???dacht dat ze naar gesloten instelling zou vliegen?
resultaat, sinds toen heeft nog eentje in dat oooc geprobeerd te gaan lopen, niet moeilijk hè, bij zo een straffen!!
as woensdag pas kunnen wij pv laten opmaken bij politie, we werden eerst wandelen gestuurd met papier dat we moesten thuis lezen of we een advocaat wilden of niet...
maar kan ik ook nog een pv laten opmaken wegens ontvoering van onze dochter daar ze tegen onze wil met die vent mee was, nu 1 week geleden?
hoe geraken wij ooit uit die nachtmerrie,laten omgaan met die vent in de hoop dat ze tot inkeer komt?in dat misdadig crimineel milieu waar messentrekkers over de vloer komen waar zijn papa haar papa het hoofd wou inslaan met een hamer?zo ontvangen wij niemand thuis hoor, ik denk u ook niet...
van 1 persoon die ik respect voor heb in deze hulpverlening "had ik gehoord dat als het haar kind was, ze zeker niet zo lang zou gewacht hebben ivm politieoptreden"
wat kunnen wij allemaal doen?
dochter wordt daar helemaal "verkeerd opgevoed", toen ze net terug was in oooc, weigerde ze te eten, ok, kreeg ze een extra sigaret, nog belonen ook...
in zo een instellingen wordt niks gedaan aan opvoeden, als de kinderen maar zwijgen en niet weglopen, welk gedrag er ook wordt aangeleerd