Ik krijg zo de indruk dat je notaris denkt dat je principes wel zullen koelen zonder blazen als hij (de notaris dus) het zaakje gewoon rustig verder afhandelt tot op een punt dat jij niet meer anders durft dan je akkoord te verklaren met dingen waar je op dit moment principieel tegen bent. Probeer toch maar zeer duidelijk te weten te komen uit welk hout je notaris is gesneden. Niet altijd is dat het juiste, is mijn ervaring. Je kiest een notaris omdat je wil dat die jouw zaken behartigt. Wel, wij hebben ondertussen onze notaris vervangen door een andere die dat principe wel had begrepen. 'k Wil maar zeggen...
Je hebt mijn gevoelens beschreven, wij durfden ook niet meer, en hebben hierover dagen zwaar gepiekerd, het was iets tussen notarissen, wij komen daarin niet meer ter sprake. Ik heb al mijn moed moeten bijeen nemen, en gezegd dat dit niet in ons compromis stond. De koper wist dit ook daar ze onze voorwaarden hadden meegenomen.
Hadden we ons niet meer kunnen terugtrekken, en/of had dit juridische gevolgen gehad hadden we getekend, daar we dan niet anders hadden gekund en verplicht (gevoeld) waren. En in jaren getouwtrek zitten daar zou ik nooit aan beginnen, en u arm te betalen aan advocaten daar pas ik voor, alsook het huis niet meer kunnen verkopen, leegstand gedurende jaren. En yep ik moet voor mijn dossier betalen, stedenbouwkundig attest 200 euro, KI iets van 64 euro weet niet meer.