Ik maak als vader deel uit van een nieuwsamengedteld gezin waar wij zeven kinderen hebben . Ik had er twee , mijnhuidige partner had er twee en samen hebben we er nog drie bij. Zeven kinderen dus . De twee kinderen uit mij eerste relatie zijn nogal verschillend , de ene is in co ouderschap en staat ingeschreven bij zijn moeder . Zij trekt het kindergeld voor een kind in rang 1 en moet dit delen met mij . De andere woont fulltime bij mij en ik krijg zijn kindergeld . In ons gezin is hij rang twee. Maar in feite is hij mijn oudste zoon in het gezin met de ex partner was hij de oudste zoon . Toen deze situatie er gekomen was , was het veel interessanter dat ik voor alle kinderen het kindergeld zou krijgen maar de ex partner wou dit niet ( mijn jongste zoon met haar zou bij mij in rang drie vallen ) dus ipv 240 euro is er amper 70 euro te verdelen voor deze jongste zoon en dit enkel omdat zij dit zo wil .
Nu na drie jaar zegt mijn oudste zoon dat hij terug in co ouderschap wil , hij woont bij mij en is bij mij dus rang twee maar tussen de expartner en mezzlf s hij rang 1
Het is logisch dat ik het kindergeld moet gaan verdelen maar MOET ik nu kindergeld in rang een verdelen of kindergeld in rang TWEE .
Het kindergeld in rang twee is volgens mij enkel situationeel en eigen aan mijn gezin en niet aan de ex partner . Als het over naakte cijfers gaat is het interessanter dat ik het kindergeld trek voor alle kinderen en dat verdeel ikvind hierover nergens iets terug en vind ook geen eerdere uitspraken hierover mij visie is dat ik kindergeld krijg in rang twee omdat ik hier een nog oudere zoon heb rondlopen , dit meer kindergeld krijg je omdat je in een groot gezin meer uitgaven hebt