Foto wagen

Edmond Reekmans
Topic Starter

Foto wagen

#1 , 24 jan 2012 20:43

Ik beschik over een parkeerplaats op de privé-parking van het bedrijf waarvoor ik werk. Een collega heeft al verschillende vergeefse pogingen ondernomen om mij deze plaats te ontnemen. Hij gebruikt hiervoor verschillende argumenten zoals extra plaats voor klanten, meer plaats voor leveranciers, enz. Tot op heden heeft de directie hier geen gehoor aan gegeven. Vandaag heeft deze collega echter foto's van mijn wagen gemaakt. Kan dit zomaar of moet hij daar vooraf toestemming voor vragen ?
Bedankt voor jullie antwoorden.

Groeten van ... Edmond

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 24 jan 2012 20:55

Wat is de bedoeling van zijn foto's?

Persoonlijk zou ik via uw directie eens vriendelijk laten verstaan dat ze hem op het matje om zijn gedrag te laten stoppen aangezien het blijkbaar dermate obsessieve vormen begint aan te nemen dat men kan spreken van zuiver pest/stalking gedrag en u overweegt om buiten het bedrijf hiertegen klacht neer te leggen en een advocaat in de arm te nemen als ze zelf niet ingrijpen. Indien vakbond vertegenwoordigt in het bedrijf eens gaan babbelen met die mannen?

Edmond Reekmans
Topic Starter

#3 , 24 jan 2012 22:03

Moderator,

Bedankt voor uw antwoord en advies.
Weet u echter of het maken van de foto's van mijn wagen op privé-terrein wettelijk toegelaten is, los van de bedoelingen van de collega ?
Als het in strijd is met bijvoorbeeld privacy-bepalingen kan ik dit uitspelen zonder veel ophef te veroorzaken. Het is eigenlijk te dwaas voor woorden.
Dank bij voorbaat.

Groeten van ... Edmond

Reclame

MrStone

#4 , 09 mar 2012 23:27

Ik citeer een oudere post van dit forum:

"foto's nemen van een auto is m.i. zelden verboden.

Het zou verboden kunnen zijn als:
- de auto op een bijzondere manier gedecoreerd is en er sprake is van auteursrechtelijke bescherming (beschilderde getunede wagen bvb)
- er personen herkenbaar zijn op de foto (portretrecht)
- de nummerplaat herkenbaar is EN als de foto opgenomen wordt in een digitaal bestand (privacywetgeving, verwerking van persoonsgegevens)"

Bron: http://www.juridischforum.be/forum/view ... 26&t=23797" onclick="window.open(this.href);return false; laatste post.

pixel

#5 , 10 mar 2012 07:45

Ik citeer een oudere post van dit forum:

"foto's nemen van een auto is m.i. zelden verboden.

Het zou verboden kunnen zijn als:
- de auto op een bijzondere manier gedecoreerd is en er sprake is van auteursrechtelijke bescherming (beschilderde getunede wagen bvb)
- er personen herkenbaar zijn op de foto (portretrecht)
- de nummerplaat herkenbaar is EN als de foto opgenomen wordt in een digitaal bestand (privacywetgeving, verwerking van persoonsgegevens)"

Bron: http://www.juridischforum.be/forum/view ... 26&t=23797" onclick="window.open(this.href);return false; laatste post.
vorige week tegen gekomen ik stond geparkeerd langs een fietspad een andere wagen stond even dwars over het fietspad om een parking op te rijden maar moest wachten op het open gaan van de poort .

Komt er een fietser aan die zonder probleem of gevaar er rond kon langs mijn wagen maar deze persoon was niet gediend dat hij moest uitwijken .

Hij heeft toen foto's van de nummerplaten genomen waar onder ok de mijne als ik hem zegde dat dit schending is van de privacywet zegde hij " je staat op een openbare weg dus mag ik foto's nemen van je plaat " .

Ik denk dat deze foto wel ergens digitaal is of zal verschijnen waar we op de schandpaal zullen gebonden worden als overtreders .

bartvdv

#6 , 10 mar 2012 11:25

(die website is al enige tijd een eenzame dood gestorven).

Terug naar “Privacy-bescherming”